2008-12-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziltoid
Anisocoria är en medicinskterm för olika stora pupiller.
Tydligen kan man få det av Cannabis bruk.
En av mina pupiller är mycket större än den andra och jag misstänker att det är missbruket av Cannabis som är boven i dramat.

Jag hittade den här informationen:
http://www.ehow.com/how_2331426_prevent-anisocoria.html

Jag har nyligen slutat mitt Cannabis missbruk som höll på dagligen alldeles för länge.
Har varit borta ifrån det i en knappt månad nu så återkommer om pupillern återgår till det normala.
Nu undrar jag om någon av er har upplevt samma sak?

Jag har rökt ett fåtal gånger och jag har olika stora. Detta oroar mig och har aldrig fått något svar.
Citera
2008-12-18, 15:21
Medlem
när jag e bäng är de inte ovanligt att ena pupillen är större än den andra, och att dom pulserar osv, när jag står och skriker på mig sj i speglen, kan ju va adrenalin med men jag vet itne.
Citera
2008-12-18, 15:22
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppisar
Jag har rökt ett fåtal gånger och jag har olika stora. Detta oroar mig och har aldrig fått något svar.

Det tror jag är onödigt.
Om du oroar dig tycker jag du ska boka tid hos en ögonläkare.
Kom ihåg att många får det här utan illegala droger inblandade i tonåren och vissa föds med det.

Men jag har hört att många har fått det när dom brukar Cannabis eller Kokain och att det sedan läkt när dom har slutat.

Citat:
Ursprungligen postat av You better run
när jag e bäng är de inte ovanligt att ena pupillen är större än den andra, och att dom pulserar osv, när jag står och skriker på mig sj i speglen, kan ju va adrenalin med men jag vet itne.

Förut hade jag också bara stora pupiller när jag var bäng.
Men nu håller det i sig även när jag är nykter.

Och några hävdar att det försvinner när all THC är ur kroppen.
Lär la visa sig
Citera
2008-12-18, 15:23
Medlem
Ziltoids avatar
Sorry dubbelpost.
Citera
2008-12-18, 17:04
Medlem
Jag har också olika stora pupiller och ja jag rökar endel men vad jag minns så hade jag det innan jag började röka också.

Frågade en läkare på företagshälsan vad det kunde vara men hon sa bara att hon inte hade en aning och la inte så stor vikt vid det.
Citera
2008-12-18, 17:09
Medlem
Spaz.s avatar
Jag upplever ibland när jag ska sova att min ena pupill vägrar att anpassa sig till mörkret :P dock hände detta även innan jag rökte cannabis

tror allvarligt talat att det kanske kan finnas ett samband men har aldrig hört talas om det förut och den där länken du länkade verkar ju extremt oseriös, strunta i den enligt mig, men visst påverkar cb ögonen mycket under ruset spec. så det kanske finns en möjlighet
Citera
2008-12-18, 17:24
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
tror allvarligt talat att det kanske kan finnas ett samband men har aldrig hört talas om det förut och den där länken du länkade verkar ju extremt oseriös, strunta i den enligt mig, men visst påverkar cb ögonen mycket under ruset spec. så det kanske finns en möjlighet

Jag gissar på att du tror min polare snackar skit också?
Han hade haft det under den perioden han rökte som mest och hade tänkt på det mycket.
Men när han slutade så gick det 1-2månader och sen var dom normala igen och är det än idag?
Citera
2008-12-18, 18:29
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziltoid
Jag gissar på att du tror min polare snackar skit också?
Han hade haft det under den perioden han rökte som mest och hade tänkt på det mycket.
Men när han slutade så gick det 1-2månader och sen var dom normala igen och är det än idag?

som jag sa kanske det kan finnas ett litet samband, är dock kritisk. kan inte förändringar i kroppen ske utan droginblandning?
kanske är det sant dock, i vilket fall är fortfarande den länken i ts #1 post riktig bullshit, flummigast ever. verkligen ingen trovärdig sida.

se t.ex. då de "jämnställer" alla illegala droger, ungefär som att direkt när en drog blir laglig försvinner bieffekterna, (alkohol, nikotin?!), men är dom illegala så har dom automatiskt samma biverkningar
vad fan har hasch och kola gemensamt egentligen liksom
Citera
2008-12-18, 19:21
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
som jag sa kanske det kan finnas ett litet samband, är dock kritisk. kan inte förändringar i kroppen ske utan droginblandning?

Absolut.

Men om jag får större kuk när jag röker hasch och sen när jag slutar så blir den mindre igen.
Så är det ren logik för mig att det beror på rökat att jag får större kuk.
Och att sedan fler personer hävdar det sammanställs till sanning.

Om sidan som du är kritisk emot hävdar ju att pupillerna blir normala om man slutar med drogerna.
Så det är ju inte precis propaganda.
I så fall hade dom väl hävdad att dom aldrig blev normala.
Det är ju inget skadligt i att ha olika stora pupiller och det nämns ju på väldigt väldigt många sidor på internet att Cannabis påverkar pupillerna.

Search and you shall find.
Men tror du inte på det du hittar så är det ju ingen idé att ens söka..

Peace!
Citera
2008-12-18, 23:58
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
OT:
Varför står du och skriker på dig själv i spegeln?

Till Topic:
Intressant, du får återkomma och berätta om dina pupiller har återgått till det normala om ca 1 månad.
Citera
2008-12-19, 12:15
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sl1ver
OT:
Varför står du och skriker på dig själv i spegeln?

Haha bra frågeställning får hoppas på svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Sl1ver
Till Topic:
Intressant, du får återkomma och berätta om dina pupiller har återgått till det normala om ca 1 månad.

Absolut! Återkommer om det sker någon förändring.
Citera
2009-01-20, 21:50
Medlem
Ziltoids avatar
Tro det eller ej men idag var mina pupiller helt normala vilket dom inte har varit sen i somras!
Får väl hoppas på att det håller i sig.
Kan skriva imorgon igen..

Läser man på wikipedia så står det även såhär där:
Citat:
Ursprungligen postat av http://sv.wikipedia.org/wiki/Anisokori
Anisokori, betecknar att höger och vänster pupill är olika stora. Ett symtom som antyder hjärnpåverkan av till exempel toxiska substanser.

Så med största sanorlikhet var det Cannabis som orsakade det.
Däremot har det inte påverkat min syn på något sätt.
Bara bidragit till lite oro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in