2016-01-08, 13:58
Medlem
K-nullaB-rudars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmares33
Nå? Fick du jobbet?

Aa men tackade nej, för dålig lön för min utbildning. Speciellt då man ska bo och leva i Stockholm på 22 k (före skatt). Ingångslön för min utbildning ligger runt 29-31 k
Citera
2016-03-18, 21:06
Medlem
Antabus12s avatar
http://www.di.se/artiklar/2016/3/18/...r-ut-cerberus/

Skandia anser att Cerberus agerar för kortsiktigt vilket kostar kunderna stora summor.
Citera
2016-03-25, 22:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antabus12
http://www.di.se/artiklar/2016/3/18/...r-ut-cerberus/

Skandia anser att Cerberus agerar för kortsiktigt vilket kostar kunderna stora summor.
Nu har Skandia avbrutit allt samarbete med Cerberus, och det verkar som om massor av Cerberus kunder bryter samarbetet, och pengar strömmar ut från Cerberus Atlas fonder. Hur skall detta sluta? Är det undergången för Cerberus?
Citera
2016-05-02, 22:49
Medlem
Jag har förstått att både Skandia och movestic sagt upp samarbetet med cerberus. Fler bolag lär följa.
Citera
2016-05-23, 15:07
Medlem
De ringde mig nyss och vela att jag skulle komma imorgon... Efter man läst här så ser det väldigt negativt att jobba där.

Jobbet skulle vara typ telefonförsäljare (som jag absolut inte gillar), han sa bara att jag skulle "sälja deras genom telefon".

Tänkte mer Cerberus som rådgivare, men nu snacka han om att sälja genom telefon.

Uppdatering vad ni har och säga om Cerberus i dagsläget?
Citera
2016-05-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aalx
De ringde mig nyss och vela att jag skulle komma imorgon... Efter man läst här så ser det väldigt negativt att jobba där.

Jobbet skulle vara typ telefonförsäljare (som jag absolut inte gillar), han sa bara att jag skulle "sälja deras genom telefon".

Tänkte mer Cerberus som rådgivare, men nu snacka han om att sälja genom telefon.

Uppdatering vad ni har och säga om Cerberus i dagsläget?
Jag känner en person som arbetat där och på honom lät det skit. De anställde en massa gymnasieungdomar utan utbildning som skulle boka möten, men dessa var alltid tvungen att gå ut bakvägen så att de inte skulle synas runt huvudentrén på Engelbrektsgatan. Det var viktigt att hålla uppe en fin fasad utåt med flashigt kontor på flashig adress, men internt var det i princip en telefonförsäljningsfirma där allt bara handlade om att sälja på kunderna dyra lösningar.

Det här är dock alltså uppfattningen jag har fått genom min vän. Jag har inte själv arbetat där.
Citera
2016-05-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag känner en person som arbetat där och på honom lät det skit. De anställde en massa gymnasieungdomar utan utbildning som skulle boka möten, men dessa var alltid tvungen att gå ut bakvägen så att de inte skulle synas runt huvudentrén på Engelbrektsgatan. Det var viktigt att hålla uppe en fin fasad utåt med flashigt kontor på flashig adress, men internt var det i princip en telefonförsäljningsfirma där allt bara handlade om att sälja på kunderna dyra lösningar.

Det här är dock alltså uppfattningen jag har fått genom min vän. Jag har inte själv arbetat där.

Åh va fan, var de tvungna att ringa haha. Jobbade personen där länge? och vad du kanske lönen (han/hon kanske har sagt)?

Vad säger du, är det värt att gå på intervju?
Citera
2016-05-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aalx
Åh va fan, var de tvungna att ringa haha. Jobbade personen där länge? och vad du kanske lönen (han/hon kanske har sagt)?

Vad säger du, är det värt att gå på intervju?
Nej, inte så länge, just på grund av att han inte trivdes. Lönen vet jag tyvärr inget om men skulle tro att det till stor del är rörligt, med en låg grundlön. Men det är bara spekulation från min sida.

Om det är värt att gå på intervju beror helt på vilka andra alternativ du har. Är du duktig på att sälja kanske du trivs jättebra på Cerberus.
Citera
2016-05-23, 18:12
Medlem
Citat:
Nej, inte så länge, just på grund av att han inte trivdes. Lönen vet jag tyvärr inget om men skulle tro att det till stor del är rörligt, med en låg grundlön. Men det är bara spekulation från min sida.

Om det är värt att gå på intervju beror helt på vilka andra alternativ du har. Är du duktig på att sälja kanske du trivs jättebra på Cerberus.

Äsch! Kan gå dit och kolla vad de har och säga - har ändå inget för mig imorgon morgon Men det ser negativt ut hehe.

Tackar!
Citera
2016-07-30, 19:18
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Fast många vill väl inte sälja skräpprodukter som Cerberus gör?
Citera
2016-07-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fast många vill väl inte sälja skräpprodukter som Cerberus gör?
Nej?
Citera
2016-10-29, 17:45
Medlem
Tjena_67s avatar
Något nytt på fronten kring Cerberus? Deras Trainee program verkar vara ett av Sveriges bästa? 80 tusen/månad efter två år....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in