• 3
  • 4
2008-12-24, 21:02
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingLasts
Jag tycker man ser missbruksbeteenden jävligt lätt,alla som har dom tendenserna har ett jävligt krampaktigt och hetsigt förhållande till droger/alkohol. Drogen/alkoholen är det primära,aktiviteten kommer i andra hand.
Exakt, som i "Basketball diaries"...
Citera
2008-12-24, 21:05
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
Detta är ju för sant för att det ska vara roligt. Att missbrukare ALLTID ljuger vad dom än säger är en sådan tragisk klyscha.
Då har du inte hängt med särskilt länge, eller sett RIKTIGT missbruk.
Citera
2008-12-25, 00:58
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
Då har du inte hängt med särskilt länge, eller sett RIKTIGT missbruk.
Tunga missbrukare ljuger väl inte om allt, de ljuger väl främst om saker som underlättar deras missbruk... De som ljuger om allt för själva ljugandets skull, även om de inte vinner något på att göra det, är ju mytomanerna...
Citera
2008-12-25, 01:49
Medlem
Stilnocttomtens avatar
Min morsa, gravt alkoholiserad dagisfröken, sa alltid att "av barn och alkoholister får man höra sanningen".

Snacka om att jag fick en förvirrad uppväxt.
Senast redigerad av Stilnocttomten 2008-12-25 kl. 01:52.
Citera
2008-12-25, 01:58
Medlem
Sezzlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimetyl
Kul tråd, jag funderade just på något liknande faktiskt. Jag har studerat både mitt eget och andra pundares beteende under en tid och märkt många saker som utmärker "oss".

För det första tittar vi på TV och skrattar åt deras stereotypbilder av pundare, som i Simpsons där Marge ger en uteliggare en 50dollarssedel och säger att han ska köpa en kostym. Han svarar, "Yeah, I'll buy me a suit. Out of drugs!"

Man skrattar åt det och kallar svenssons enkelspåriga som tror att pundare är såna, för vi är ju inte så. Sen går det några dagar och man frågar morsan om man får pengar till en ny jacka eller ett par brallor (tänker mer på när man var yngre), och vad köper man för pengarna..? Drugs!

Sen säger alla att de har kontroll över sina inkomster, men äter mest nudlar och skräpmat och köper droger för allt de kan komma över. Man säger också att man ska va ren ett tag, men köper droger så fort man har råd igen och lurar sig själv att det var för att man ville va ren.

Så finns det ju pundare (i synnerhet rastafarianer) som tror att framför allt CB är lösningen på alla problem, botar alla sjukdomar och gör en lycklig för alltid. Såna vill man bara slå.

Haha känner igen mig själv så mycket, illa.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in