Hej allihopa.
Undrar lite om någon har nån ide för vad jag ska göra med min bästa vän? För ett par veckor sen så var jag hemma hos henne tillsammans med ett par killar, vi såg på film och hade det hur mysigt som helst. En av killarna skulle sen gå, och då var jag och hon kvar i hennes rum, där vi satt och kramade varandra. Helt utan förvarning tog hon sen strypgrepp på mig. Efter en stund så släppte hon, och sen så satt hon och bara stirrade på sina händer. Efter det här så har hon mått jättedåligt, suttit och skärt sig i sina armar och sagt flera gånger att hon vill ta livet av sig. Hon har också varit våldsam mot andra personer, både före och efter det här. Dock har inget varit lika allvarligt som det hon gjorde mot mig.
Vad jag undrar är, hur ska jag bete mig mot det som har hänt? Hon verkar ju uppenbarligen må dåligt, men jag känner att jag inte kan vara i hennes närhet. Jag har seriöst blivit rädd för henne. Hur fan ska man göra om man vill ha kvar henne som vän, men samtidigt inte vill att detta ska hända igen? Hon var den enda personen jag kände att jag kunde lita på.
Hon är 17 år och jag är snart 19 om det är till nån hjälp.
Tacksam för vilket svar som helst.