2003-08-15, 12:30
Medlem
jag tog upp det här förra året nån gång men tänkte se om läget har ändrats.
är ketamin fortfarande i princip okänt och omöjligt att få tag i? eller har det börjat komma hit? jag förstår inte varför det är så vida spritt i tex storbritannien men här har ingen hört talas om det.
Citera
2003-08-15, 13:20
Medlem
Jag tror vi diskuterade detta for ett tag sedan och vad jag kanner till har det inte slagit igenom har annu. Det sags att det kostar ca 1000 pix/g i sthlm men vet ej sakert.

Det har blivit svarare och dyrare att fa tag pa i GB ocksa sedan dom borgade atala importorer och arrestera folk for inehav, det ses nu som en klass B drog (amfetaminer,ghb odyl).

Man har nu ocksa borjat se hur beroende man kan bli om man tar mycket och regelbundet, manga anvander nu crack for att minska suget efter Ket! det ar lattare att komma over och relativt billigt.
Ingen rolig utveckling.

Basta sattet att fa tag pa lite har i swe ar nog att sharma en sot veterinar, dom har tillgang till basta kvalitet!
Citera
2003-08-15, 14:03
Medlem
vertigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kwasi
Det har blivit svarare och dyrare att fa tag pa i GB ocksa sedan dom borgade atala importorer och arrestera folk for inehav, det ses nu som en klass B drog (amfetaminer,ghb odyl).

Är verkligen GHB drogklassat överhuvudtaget?

"At the moment, possession of GHB is not illegal, but manufacture and supply is, because the drug is a controlled substance under the Medicines Act 1968.

The government has recommended that GHB be given a drugs classification, although that has yet to come into effect.

It is expected that GHB will become a Class C drug. As a Class C drug, under the Misuse of Drugs Act the drug will still remain illegal and it will be an offence to be in possession with, in rare cases, a maximum of 2 years imprisonment.
In most cases the drug will be confiscated by the police and a warning given."

http://www.bbc.co.uk/crime/drugs/ghb.shtml
Citera
2003-08-15, 14:13
Medlem
Om jag inte misstar mig så är vi i Sverige nu och här är det olagligt oavsett vad som gäller i Storbritanien (som jag antar det gäller då informationen var från BBCs sida)
Citera
2003-08-15, 14:25
Medlem
vertigos avatar
Ja, vi befinner oss i Sverige (i varje fall så gör jag det), men kwasi refererade till brittiska droglagar i sitt inlägg och jag blev nyfiken på om lagen gällande GHB har ändrats.
Citera
2003-08-15, 14:30
Medlem
vertigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vertigo
Ja, vi befinner oss i Sverige (i varje fall så gör jag det), men kwasi refererade till brittiska droglagar i sitt inlägg och jag blev nyfiken på om lagen gällande GHB har ändrats.

Kanske är bäst att klargöra för bewing77 att det jag undrar över är huruvida den brittiska lagen ändrats, så att jag besparar honom mödan att skriva ännu ett inlägg som påpekar att vi befinner oss i Sverige.
Citera
2003-08-15, 17:21
Medlem
Escanios avatar
Vad kostar ketamin ungefär??
Citera
2003-08-15, 21:47
Medlem
Tar tillbaka vad jag skrev om Ghb da jag ej kan bekrafta det, detta var vad jag hort fran andra.

Priset pa Ket i swe ar fortfarande ett mysterium, skulle garna vilja veta om ngn verkligen har projsat en tusing for ett gram. Det borde inte kosta mer an max 400kr/g.
Citera
2003-08-16, 13:54
Medlem
Escanios avatar
jaså kostar det så mycket då får jag se till att fixa lite
Citera
2003-08-17, 13:10
Medlem
Hur är det med dxm då, det är väl lite likt ketamin i effekten? Det är ju även billigare och lättilgängligare.
Citera
2003-08-17, 14:17
Medlem
jag har använt dxm men aldrig ketamin eftersom det är så svårt att få tag i, så jag kan inte säga säkert. men folk har dragit paralleller mellan höga doser dxm och ketamin, men det ska dock inte vara så pass likt att man kan "jämställa" dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in