2008-12-17, 01:36
Medlem
StillNotAPlayers avatar
Det känns inte som jag har det längre, kanske två stycken som jag känner behov utav att träffa, sedan resten av mina vänner känns det inte som jag behöver träffa längre.. vi har glidit ifrån lite dom senaste åren och så.. man gör sin grej liksom.

Men har väl två polare som sagt som jag gärna fortsätter ha kontakt med..

Ska man bara strunta i att höra av sig till resten, eller hur fan gör man?

Ska man forsöka skaffa nya vänner? Eller strunta i vänner helt kanske.. ensam är stark typ.

Förslag.
Citera
2008-12-17, 01:43
Medlem
Cylotecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillNotAPlayer
Det känns inte som jag har det längre, kanske två stycken som jag känner behov utav att träffa, sedan resten av mina vänner känns det inte som jag behöver träffa längre.. vi har glidit ifrån lite dom senaste åren och så.. man gör sin grej liksom.

Ska man forsöka skaffa nya vänner? Eller strunta i vänner helt kanske.. ensam är stark typ.

Förslag.

Umgås med dom som du känner att du vill ha som polare. Och om dom inte hör av sig till dig så är det väl inte mycket att hänga i granen, Dom kanske skiter i dig redan fullständigt men du drar ut på det.
Citera
2008-12-17, 01:50
Medlem
csts avatar
Det finns ju ingen som helst anledning att umgås med människor där du känner att du inte får ut något av själva umgänget. Bättre då att lägga tiden på människor du faktiskt vill vara med, förhoppningsvis blir det fler med tiden.
Citera
2008-12-17, 02:30
Medlem
Är i ungefär samma sits, har flyttat för ett litet tag sedan.

Jag tar det inte så allvarligt, man märker att man inte är "ensam" med detta problem heller. Många har ytliga de träffar *bara för att*, helt skilda personligheter annars.

Man är sig själv och tar det som det kommer.
Citera
2008-12-17, 08:25
Bannlyst
Varför ett ständigt behov av att träffa många olika kompisar? Det räcker väl att ha någon eller ett par kompisar man umgås med. Känns inte så givande att umgås med vissa människor bara "för att".

Men visst så är jag ju lite av en ensamvarg också.
Citera
2008-12-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warzius
Varför ett ständigt behov av att träffa många olika kompisar? Det räcker väl att ha någon eller ett par kompisar man umgås med. Känns inte så givande att umgås med vissa människor bara "för att".

Men visst så är jag ju lite av en ensamvarg också.
jag tror många killar speciellt är ensamvargar...dom klarar sig själva men självklart vill dom ha polare att umgås med då och då..
man behöver inte ha liknande intressen tror jag senare i livet är det bara nice med sällskap..vilket som helst.
Senast redigerad av sa88 2008-12-17 kl. 18:14.
Citera
2008-12-17, 20:45
Medlem
Softers avatar
Är väl samma här, har ett fåtal polare jag känner att jag verkligen vill vara med, och hålla kontakten med. Resten är ytliga polare som man knappt kan lita på, och dessa är lika med 0 i princip, enda fördelen är väl att de är sjyssta överlag.
Citera
2008-12-17, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillNotAPlayer

Förslag.

Det är en bra frågeställning du tar upp, och det är modigt att göra det. Jag har själv funderat mycket på det. Men man kan inte bara skylla på andra. Man är ju sån själv. Jag är nog t.o.m. ännu sämre en mina kamrater. Tycker helt enkelt inte längre det är så kul att umgås längre, som det var förr. Man har inte så mycket intressanta saker att säga varandra och göra ihop längre.
Varför det är så vet jag inte, tror det finns någon slags biologisk förklaring faktiskt, men det är bara spekulation.
Jag umgås hellre med mina barn och de tjejerna jag träffar emellanåt. Det är mycket roligare och mer stimulerande.
När jag umgås med mina polare så är det nästan alltid nuförtiden när vi går ut, och då dricker vi ju alkohol och jagar tjejer. Skulle man ta bort de två ingredienserna så känns det helt omöjligt att träffa dem. Förr kunde man göra saker och ting tillsammans på veckodagarna. Men inte nu.
Snart blir jag trettio, och fan, saker och ting har förändrats sen man var 20. Tittar jag på mina arbetskamrater som är +35, verkar de ju inte ha några vänner alls, och de går inte ut heller! De tittar väl på TV, varje dag.
Fan ska det bli så? Det vägrar jag.
Citera
2008-12-17, 23:05
Medlem
Pallevantes avatar
Så där har jag det också. Flyttade för snart två år sen och har sedan dess glidit ifrån mina gamla vänner ganska mycket, men jag kan inte påstå att det gör mig något. Först tog jag det som ett tecken på att vi bara varit vänner av geografiska skäl, men vad tiden gick poppade ett par upp till ytan igen och man förstod vilka det var som spelade någon roll.
Man måste inte träffa alla man nånsin var polare med, man ska träffa dom som är ens vänner utan att man måste träffa dom. Om du förstår vad jag menar.
Citera
2008-12-18, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Det är en bra frågeställning du tar upp, och det är modigt att göra det. Jag har själv funderat mycket på det. Men man kan inte bara skylla på andra. Man är ju sån själv. Jag är nog t.o.m. ännu sämre en mina kamrater. Tycker helt enkelt inte längre det är så kul att umgås längre, som det var förr. Man har inte så mycket intressanta saker att säga varandra och göra ihop längre.
Varför det är så vet jag inte, tror det finns någon slags biologisk förklaring faktiskt, men det är bara spekulation.
Jag umgås hellre med mina barn och de tjejerna jag träffar emellanåt. Det är mycket roligare och mer stimulerande.
När jag umgås med mina polare så är det nästan alltid nuförtiden när vi går ut, och då dricker vi ju alkohol och jagar tjejer. Skulle man ta bort de två ingredienserna så känns det helt omöjligt att träffa dem. Förr kunde man göra saker och ting tillsammans på veckodagarna. Men inte nu.
Snart blir jag trettio, och fan, saker och ting har förändrats sen man var 20. Tittar jag på mina arbetskamrater som är +35, verkar de ju inte ha några vänner alls, och de går inte ut heller! De tittar väl på TV, varje dag.
Fan ska det bli så? Det vägrar jag.
dom går inte ut så ofta men man umgås med andra par...det är inte så tråkigt när man är i den åldern
Citera
2008-12-18, 18:28
Medlem
Jag har märkt av samma grej nu efter min separation. I förhållandet var min kvinna den enda jag trivdes ihop med. Har dock haft en äkta vän de senaste 6åren. Sen har jag haft massa kompisar runt mig som jag glidit mil ifrån.
Det känns som att jag är ensam nu och skulle vilja lära känna mer. "Mognare" och vuxnare vänner. Jag är själv 21 om två månader men känner mig betydligt äldre än vad jag är. Kanske mest för att jag hunnit med ganska mycket mer än de i min egen ålder.
Hur fan ska jag göra för att hitta nya vänner? Jag är en väldigt social kille, men känner inte att jag har något gemensamt med de "kompisar" jag har i min egen ålder.
Citera
2008-12-18, 18:31
Medlem
keyboardcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Jag har märkt av samma grej nu efter min separation. I förhållandet var min kvinna den enda jag trivdes ihop med. Har dock haft en äkta vän de senaste 6åren. Sen har jag haft massa kompisar runt mig som jag glidit mil ifrån.
Det känns som att jag är ensam nu och skulle vilja lära känna mer. "Mognare" och vuxnare vänner. Jag är själv 21 om två månader men känner mig betydligt äldre än vad jag är. Kanske mest för att jag hunnit med ganska mycket mer än de i min egen ålder.
Hur fan ska jag göra för att hitta nya vänner? Jag är en väldigt social kille, men känner inte att jag har något gemensamt med de "kompisar" jag har i min egen ålder.

lol kubiken är du 21 trodde jag aldrig :P

börja på nå ny aktivtet kanske? typ kort bandy eller något vad vet jag :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här