2009-11-01, 19:38
Medlem
Efter allt guldfirande och silvergråt.

Vilka spelare kommer försvinna i lagen till nästa säsong? Öhrlund är ju klar för Rosenborg, men Obolo mfl kan vara svåra att behålla för AIK, samma sak med Sigurdsson antar jag.
Citera
2009-11-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21

Vilka spelare kommer försvinna i lagen till nästa säsong? Öhrlund är ju klar för Rosenborg, men Obolo mfl kan vara svåra att behålla för AIK, samma sak med Sigurdsson antar jag.

Mr 100% var tydligen på väg bort oxå.
Citera
2009-11-01, 19:40
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Vilka spelare kommer försvinna i lagen till nästa säsong?

Förhoppningsvis spelar Mobaeck i någon annan lagtröja nästa säsong...
Citera
2009-11-01, 19:43
Medlem
funerals avatar
Bara att lyfta på hatten för aik, man har haft marginalerna med sig hela säsongen vilket även syntes tydligt idag.
Helt klart rättvisa segrare och kul för tjerna att äntligen på ett guld.
Grattis
Citera
2009-11-01, 19:46
Medlem
Dannybois avatar
Citat:

Hoppas det räcker med att sälja Ortiz och Obolo. Kan vi sen värva en hyffsad ersättare för Ivan så kan det räcka långt. Men helst vill man ju se laget intakt inför CL. Gärna förstärkt med t.ex. Boateng... (Jaja dagar som denna får man drömma)
Citera
2009-11-01, 19:49
Medlem
Citat:

Kan tänka mig att både Sigurdsson, Christensen och Hysén försvinner, de är alldeles för bra för allsvenskan. Det är väl osäkert om Blåvitt vill förlänga med Olsson, och eftersom hans moderklubb Åtvidaberg har gått upp är de väl ingen högoddsare att han spelar där nästa säsong.

Sedan tror jag Obolo stannar kvar i AIK nästa säsong, nu när han får spela i ett lag som får kvala till CL. Samma sak med Ortiz och kvinnosmisshandlaren
Citera
2009-11-01, 20:00
Medlem
Roonztaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannyboi
Hoppas det räcker med att sälja Ortiz och Obolo. Kan vi sen värva en hyffsad ersättare för Ivan så kan det räcka långt. Men helst vill man ju se laget intakt inför CL. Gärna förstärkt med t.ex. Boateng... (Jaja dagar som denna får man drömma)

jag tror Ortiz är sugen på att dra vidare till kanske än ännu "större" klubb, men Obolo vill ju stanna, han snackade om att han var sugen på att signa 3-4årskontrakt men det är upp till AIK.
Citera
2009-11-01, 20:11
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Kan tänka mig att både Sigurdsson, Christensen och Hysén försvinner, de är alldeles för bra för allsvenskan. Det är väl osäkert om Blåvitt vill förlänga med Olsson, och eftersom hans moderklubb Åtvidaberg har gått upp är de väl ingen högoddsare att han spelar där nästa säsong.

Tror dessvärre du har rätt i både Christensen och Sigurdsen. Hysén däremot tror jag stannar kvar. Stiller och Olsson är bra spelare men jag tror det är dags att släppa dem båda, tveksamt att de får speltid nästa år.

Jag tror de kommer finna en ny Stiller fast 10 år yngre och när det gäller Olsson går han till moderklubben och JJ får ta det sista steget i utvecklingen.

Är det bra för blåvitt? Tveksamt. Det måste vara lite rutin bland ungdomarna men jag tror ovanstående kommer att ske.
Citera
2009-11-01, 20:12
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roonztaah
jag tror Ortiz är sugen på att dra vidare till kanske än ännu "större" klubb, men Obolo vill ju stanna, han snackade om att han var sugen på att signa 3-4årskontrakt men det är upp till AIK.

Hoppas att Ortiz stannar, Obolo däremot kan inte vara så svår att byta ut? Dock tycker jag fortfarande han är en fantastiskt bra spelare.
Citera
2009-11-01, 20:34
Medlem
€rics avatar
Ortiz lär dra. Han har rätt ålder och har utvecklats rejält. Vi kan få en del pengar för honom. Örlund försvinner, vilket bara är bra. Mannjo ska vara första keeper och vi kan inte ha örlund på bänken.

Markus hoppas jag fan inte försvinner! Men vore inte konstigt dock, han är verkligen allsvenskans bästa högerback. Joos kan nog tyvärr försvinna också, hoppas bara vi får bra betalt för dem som drar med kontrakt.

Hoppas på att obolo stannar, han är ändå för gammal för att lirka vidare till någon större liga. Sen så hoppas jag de inte köper in någon ny mittfältare, vi har redan Walker+Tjärnström klara och redo att ta ortiz plats om de behövs.

Och vi har Walid Atta på backplats om någon rycker där.

Men nog kommer 2 spelare minst säljas förmodar jag. Tyvärr.
Citera
2009-11-01, 20:42
Medlem
Krayziebones avatar
AIK bevisade verkligen dom var värdiga vinnare av allsvenskan, då dom dessutom slog Göteborg i båda matcherna.
I andra visade vi vart bucklan skulle.
Kanske blir dubbeln nu då
Senast redigerad av Krayziebone 2009-11-01 kl. 20:44.
Citera
2009-11-01, 20:59
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
En sak som inte har med årets AS att göra, utan nästa års. Vilka spelare kommer försvinna?

AIK tappar Öhrlund, kommer man förlänga med Ortiz/Obolo mfl? Obolo lär man väl inte kunna behålla lönemässigt om danskarna kommer.

Öhrlund sticker nog och vi börjar satsa på Maanoja istället, Obolo har ju uttryckt intresse av att stanna i AIK, han verkar faktiskt trivas riktigt bra i Sverige. Ortiz tror jag blir såld och detta sponsrar isf eventuell förlängning med Obolo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in