2009-10-27, 21:24
Medlem
Cruachans avatar
Jävlar vilken orättvis seger för Kalmar idag. Lika eller vinst för Malmö hade med mina brillor varit mer rättvist, men när vårt försvar helt faller ihop så blir det väl inte bättre än såhär. Kul med Larsson och Oferebayor i alla fall, två spelare jag kritiserat väldigt mycket tidigare som tillsammans växt jävligt mycket. Vet inte om man ska hoppas på att de ska få fortsätta, eller om man ska köpa in någon med erkänd kvalité. Angenäma problem, antar jag.
Citera
2009-10-27, 21:28
Medlem
Nebos avatar
Hur mycket vågar Stahre ändra i laget till imorgon för att undvika avstängningar och ändå ställa upp ett bra lag på banan?

Flavio-Miran
Pavey-Tjerna-Dulee-M9
Nisse-Atta-Pertan-Jonsson
Örat

bänk: Obolo, Bojan, Ortiz, Gabbe och Jos

Eller är det dumdristigt?

Edit: Bergh naturligtvis, ut med ngn annan avbytare
Senast redigerad av Nebo 2009-10-27 kl. 21:31.
Citera
2009-10-27, 21:28
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Jo, eller så gör Sthare så att han spelar med Tjernström på söndag istället för Ortiz. I en helt avgörande match känns Tjernström som ett säkrare kort än Ortiz
Varför är Tjerna säkrare kort?
Tjerna kan tillföra rutin, Ortiz kan tillföra hårt slit som Tjerna, men bättre spelkvaliteer än Tjerna.
Hade jag varit Stahre hade Ortiz spelat.
Citera
2009-10-27, 21:30
Medlem
Meanmachines avatar
Synd att Bahne inte kunde släppa ett till. Nu kan AIK nöja sig med ett kryss mot Örebro och behöver inte ta lika stora risker med varnade spelare. Förstår inte varför alla AIK:are ropa efter SM-Guld efter 1:a halvlek, alla seriösa förstod att det skulle bli minst 2-2.

Trist med Svensson men Olsson-Eriksson-Stiller känns som en fullgod trio.
Citera
2009-10-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Varför är Tjerna säkrare kort?
Tjerna kan tillföra rutin, Ortiz kan tillföra hårt slit som Tjerna, men bättre spelkvaliteer än Tjerna.
Hade jag varit Stahre hade Ortiz spelat.
I en sån match som de kommer bli på söndag tror jag rutin kommer vara väldigt viktigt. Om man spelar med Tjerna har man garanterat en spelare som kommer göra allt rätt i 90 minuter. Känns inte lika säkert med Ortiz
Citera
2009-10-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Synd att Bahne inte kunde släppa ett till. Nu kan AIK nöja sig med ett kryss mot Örebro och behöver inte ta lika stora risker med varnade spelare. Förstår inte varför alla AIK:are ropa efter SM-Guld efter 1:a halvlek, alla seriösa förstod att det skulle bli minst 2-2.

Trist med Svensson men Olsson-Eriksson-Stiller känns som en fullgod trio.
Eller Alex på kanten och Bjarnarsson in centralt stället för TO
Citera
2009-10-27, 21:49
Medlem
RuterKungs avatar
Tror att gustavssons avstängning kan fälla avgörandet. Han är ju utan tvekan en av de bästa centrala mittfältarna i AS. Om ett par år är han utan tvekan ordenarie i landslaget.

Om nu AIK inte skulle få några avstängningar imorgon så tror jag att AIK fixar kryss mot ifk. Utan gustavsson kommer inte ifk att kunna etablera ett centralt spel mot AIKs bra mycket bolltryggare mittfält.
Citera
2009-10-27, 21:54
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Tror att gustavssons avstängning kan fälla avgörandet. Han är ju utan tvekan en av de bästa centrala mittfältarna i AS. Om ett par år är han utan tvekan ordenarie i landslaget.

Om nu AIK inte skulle få några avstängningar imorgon så tror jag att AIK fixar kryss mot ifk. Utan gustavsson kommer inte ifk att kunna etablera ett centralt spel mot AIKs bra mycket bolltryggare mittfält.

Vem är Gustavsson?
Citera
2009-10-27, 21:58
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Vem är Gustavsson?

Shit, lagade precis en jätte middag, pasta vongole
Är så mätt att hjärnan står still, allt blod i magen.
Menar självklart Gustav Svensson
Citera
2009-10-27, 21:58
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Vem är Gustavsson?
Är du inte tillräckligt smart för att räkna ut det med en sådan bra beskrivning trots att du är göteborgare, då vet jag inte vad det är för fel på er från sveriges baksida.
Citera
2009-10-27, 22:00
Medlem
feldgraus avatar
Ett tag kändes det som att det kanske var lika bra att vi förlorade, så att man skulle slippa det här jävla lidandet (nej, jag grät inte blod, jag gråter aldrig i motgång, jag gråter bara lyckotårar, i motgång är jag mest apatisk). Men inte ens den lilla lyckan fick man. Nu gör Hysén två mot AIK också.

Bahne får passa sig nu när han får en jobbig vinter enligt något störtroligt uttalande av någon AIK:are i matchsnacktråden. Och hela jävla Halland ska ju sprängas också. Bäst att inte åka dit nu i veckan.

Att Gustav blev avstängd är naturligtvis ett fett jävla avbräck, å andra sidan är det inte defensiven som ska prioriteras på söndag när vi med stor förmodan måste vinna matchen.

Men det är ju inte helt otroligt att ÖSK vinner imorgon, speciellt inte om Stahre är dum nog att ställa av halva startelvan som vissa här inne verkar vilja. Och gör han inte det finns det ett par fina kort att hoppas på.

/feldgrau
Citera
2009-10-27, 22:02
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Är du inte tillräckligt smart för att räkna ut det med en sådan bra beskrivning trots att du är göteborgare, då vet jag inte vad det är för fel på er från sveriges baksida.

Detsamma och man inte kan nämna någon vid rätt namn som man anser är en av allsvenskans bästa centrala mittfältare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in