2009-03-12, 13:40
Medlem
erikbes avatar
Tycker att det är starkt av Rydström att erkänna att han sett upp till Bajenfans samt att han stått i blåvittklacken
Citera
2009-03-12, 13:48
Medlem
Hoppas aldrig han har förpestat stadion med sin närvaro. mer irriterande människa får man leta efter och då brukar jag ändå ändå gilla karaktärer som sticker ut men han är ju bara ett pinsamt inslag. Ska bli kul att se vad han har att skylla på när Kalmar krigar i mitten i år med Trelleborg mfl!
Citera
2009-03-12, 14:45
Medlem
Är det klart att Blåvitt möter Gnaget hemma i sista matchen? Det var ju lite problem med tanke på att Gais hade hemma match mot HBK eller vad det va?
Citera
2009-03-12, 16:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Hoppas aldrig han har förpestat stadion med sin närvaro. mer irriterande människa får man leta efter och då brukar jag ändå ändå gilla karaktärer som sticker ut men han är ju bara ett pinsamt inslag. Ska bli kul att se vad han har att skylla på när Kalmar krigar i mitten i år med Trelleborg mfl!

Kan du inte skriva Malmö stadion eller något eftersom allt ovanför Ystad lätt får för sig att du talar om Stockholms Stadion.
Citera
2009-03-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reyad
Är det klart att Blåvitt möter Gnaget hemma i sista matchen? Det var ju lite problem med tanke på att Gais hade hemma match mot HBK eller vad det va?

Eftersom SvFF inte kan släppa ett helt spikat spelschema med en gång (enda förbundet i Europa?) så återkommer man med resterande halvan i maj har jag för mig. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2009-03-12, 17:14
Medlem
Bornets avatar
Från ÖSKs SF-sida:
Citat:
12/3
Wanderson do Carmo är OK.
Wanderson do Carmo, GAIS, som i gårdagens träningsmatch blev tacklad bakifrån av Magnus Wikström rapporteras vara OK. Det är ingen fraktur men han kommer att ha ont i några dagar meddelar GAIS fysioterapeut idag till Göteborgs-Posten.

Kommentar: Såg den "brutala" tacklingen från Wikström på Webb-TV igår och förstår inte vad som var så fel. Fullständigt legitim tackling bakifrån enligt mig men allt är förstås väldigt relativt. Gult kort var lagom, sådant här ser man i varje omgång av det svenska idealet Premier League numera. Wikström blev hotad med stryk och dylikt av publiken på Valhalla IP men inget skedde.
Makrillarna talk the talk but can't walk the walk.
Bra jävla smart att häckla GAIS för att de inte slog ner ÖSKs spelare. Uppmana lite till så kanske det till och med händer.
Suck..
Citera
2009-03-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Kan du inte skriva Malmö stadion eller något eftersom allt ovanför Ystad lätt får för sig att du talar om Stockholms Stadion.

Tog du illa upp kompis? Ska tänka på det tills nästa gång, det vore ju förfärligt om alla ovanför Ystad trodde att jag var djurgårdare och inte ville se Rydström på läktaren..
Citera
2009-03-13, 09:43
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Och har stått i blåvitt-klacken.

Jo, det är jag också medveten om. Men om jag minns rätt var det ju knappast för att han var IFK utan mer för att de var de framgångsrika laget på den tiden. Hade väl lika gärna kunna varit Malmö eller något Stockholmslag (om vi bortser ifrån geografin).
Citera
2009-03-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jo, det är jag också medveten om. Men om jag minns rätt var det ju knappast för att han var IFK utan mer för att de var de framgångsrika laget på den tiden. Hade väl lika gärna kunna varit Malmö eller något Stockholmslag (om vi bortser ifrån geografin).

Den enda man kan säga VAR blåvitt är la kanske bebben, men att han var supporter till IFK är ju inget han förnekar. Sen att han inte är det nu längre och att det kanske berodde på att IFK var det mest framgångsrika laget är väl relativt irrelevant? Han skulle väl inte vara den första ungdomen i sverige som följer ett framgångsrikt lag? Det finns ju en anledning att IFK, AIK, MFF mfl har mer fans än Töreboda FF.
Citera
2009-03-13, 16:43
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Den enda man kan säga VAR blåvitt är la kanske bebben, men att han var supporter till IFK är ju inget han förnekar. Sen att han inte är det nu längre och att det kanske berodde på att IFK var det mest framgångsrika laget är väl relativt irrelevant? Han skulle väl inte vara den första ungdomen i sverige som följer ett framgångsrikt lag? Det finns ju en anledning att IFK, AIK, MFF mfl har mer fans än Töreboda FF.

Nej, egentligen inte. Det jag menar är att en snubbe från Kalmar lika gärna kunde ha valt att stå i någon allsvensk klack om de hade spelat bra på den tiden.

Det går inte att jämföra allsvenska lag med obskyra föreningar.
Citera
2009-03-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nej, egentligen inte. Det jag menar är att en snubbe från Kalmar lika gärna kunde ha valt att stå i någon allsvensk klack om de hade spelat bra på den tiden.

Det går inte att jämföra allsvenska lag med obskyra föreningar.

Ja men vaddå, så är det väl med de flesta fans? Rydström är väl från blekinge va? Nu råkade han bli ett IFK -fans, de spelade absolut bra då. Men det är väl inget unikt för honom? Det är väl som att det är troligast att en 9 åring i Norrtälje eller Karlstad, eller vad du vill, väljer Aik före BK häcken? Det är väl självklart att barn som inte är födda i ett lags närområde lättare får upp ögonen för ett framgångsrikt lag än ett mindre framgångsrikt lag? Ett lag man ser på tv/läser om i tidningen? Rydström var uppenbart så engagerad att han ställde sig i en klack trots allt.
Citera
2009-03-16, 15:30
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tycker att det är starkt av Rydström att erkänna att han sett upp till Bajenfans samt att han stått i blåvittklacken

Rydström är alltid fördömd i mina ögon efter de über-PK uttalanden han tidigare gjorde om hans motvilja mot landslag och att han känner äckelkänslor när folk viftar med flaggor och hejar på olika lag.

Är det bara jag eller är alla smålännigar trevliga förutom kalmariter? Som om alla byfånar blir utkastade och hamnar i Kalmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in