2009-09-28, 14:21
Medlem
TrhYs avatar
Helvete så nervös man är.

I-n-g-e-n-t-i-n-g talar för lilla dif. Just det gör mig riktigt orolig.
Rent sportsligt bör det skilja 4-5 mål mellan lagen. Derbyn är dock undantagna från alla rimliga slusatser.

Auf Wiedersehen, Tauer!

Öldags!
Citera
2009-09-28, 14:25
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrhY
Rent sportsligt bör det skilja 4-5 mål mellan lagen.

Ja verkligen, speciellt med ert fabulösa målfacit framåt så bör ni nog vinna med 2-siffrigt!
Citera
2009-09-28, 14:39
Medlem
När kommer matchen att avbrytas, det brukar väl vara någon gång runt 70e minuten eller?

Hur som helst så vågar jag gissa på att det blir Djurgårdens blekfeta supportrar som springer in på planen.
Citera
2009-09-28, 14:47
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
När kommer matchen att avbrytas, det brukar väl vara någon gång runt 70e minuten eller?

Hur som helst så vågar jag gissa på att det blir Djurgårdens blekfeta supportrar som springer in på planen.

Betvivlar att dom lyckas ta sig in. Antagligen lär dom väl kasta nåt på Örat eller Bojan och dessutom kasta lite grejer framochtillbaka mot östra.
Citera
2009-09-28, 14:47
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Kommer brytas i 84 minuten då Youssef stänker in ett hattrick och Djurgården leder med 6-0. Ni balkanbröder behöver icke oroa er för er spelare i sorklaget kommer att ha blivit utbytt i 35'e då han känner av sin skada och märker att det går käpprätt åt helvete för er.

Händelsen i sig kommer utspela sig att några precis nedanför (eller är det ovanför de brukar sitta?) familjeläktaren får tokspel och kastar in wienerbröd på domaren. Domaren anser situationen ohållbar vilket härleder till det sedvanliga gallerskaket på norra stå.

Gör som mig, satsa på detta på oddset och det kommer göra dig till en mycket rik man.
Citera
2009-09-28, 14:52
Medlem
simonvps avatar
kvällens derby påminner lite om höstderbyt 06 mellan aik och bajen, aik hade väl typ 10 raka utan förlust och bajen hade på det 6 senaste omgångarna -1 poäng, absolut ingenting talade för bajen då. stora skillnaden mellan bajen då och djurgården nu var att bajen egentligen var mycket bättre än vad resultaten hade visat, årets djurgården är det sämsta sedan dom åkte ut 99.
Citera
2009-09-28, 14:57
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Kommer brytas i 84 minuten då Youssef stänker in ett hattrick och Djurgården leder med 6-0. Ni balkanbröder behöver icke oroa er för er spelare i sorklaget kommer att ha blivit utbytt i 35'e då han känner av sin skada och märker att det går käpprätt åt helvete för er.

Händelsen i sig kommer utspela sig att några precis nedanför (eller är det ovanför de brukar sitta?) familjeläktaren får tokspel och kastar in wienerbröd på domaren. Domaren anser situationen ohållbar vilket härleder till det sedvanliga gallerskaket på norra stå.

Gör som mig, satsa på detta på oddset och det kommer göra dig till en mycket rik man.

Sedvanligt? En gång 2004.

Fast det är klart, hellre gallerskak än att helan och halvan hoppar in och lurkar runt, höga efter de sniffat lim.
Citera
2009-09-28, 15:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Sedvanligt? En gång 2004.

Fast det är klart, hellre gallerskak än att helan och halvan hoppar in och lurkar runt, höga efter de sniffat lim.

De personerna lär inte visa sig på Stockholms Stadion igen. Inte heller deras 8 kompisar som också var på väg in. Även DIF har fläckar, tur att det är väldigt få i motsats till vissa andra klubbar.

Fan, börjar känna hetsen trots att derbyt känns helt passé.
Citera
2009-09-28, 15:11
Medlem
Måste ärligt talat säga att jag tror att det kommer vara tufft som Djurgårdare idag. Kommer vara fullt med råttor och lite Djurgårdare och aik har ett stort övertag på planen på förhand, men går såklart ändå dit för är man Djurgårdare så ska man för helvete gå på denna viktiga match. Och ett derby är 50/50 bollen är rund. Hata aik!
Citera
2009-09-28, 15:16
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
De personerna lär inte visa sig på Stockholms Stadion igen. Inte heller deras 8 kompisar som också var på väg in. Även DIF har fläckar, tur att det är väldigt få i motsats till vissa andra klubbar.

Fan, börjar känna hetsen trots att derbyt känns helt passé.

Jojo, snacka går ju.

Ja, AIK har ju fler rötägg. Men har man 20 000 per säsong istället för 5 000 så är det inte så konstigt...

Passé? Tala för dig själv, jag ser fram emot tre enkla poäng och pinsamma djurgårdare.
Citera
2009-09-28, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Jojo, snacka går ju.

Ja, AIK har ju fler rötägg. Men har man 20 000 per säsong istället för 5 000 så är det inte så konstigt...

Passé? Tala för dig själv, jag ser fram emot tre enkla poäng och pinsamma djurgårdare.
Fattar inte aik:s snack om "Vi är störst" so what? Det är klart ni är störst, finns många idioter i Sverige och de flesta har samlats i samma klubb. Känns som många håller på aik för det är coolt att det är mycket folk. DIF för mig är kärlek och kommer vara om jag så går ensam på matcherna.

Och Ja derbyt är passé för många, märks ju på publiksiffran.
Citera
2009-09-28, 15:35
Bannlyst
Citat:

Något liknande scenario är väl ingen högoddsare. Bomber och granater kommer att avfyras. Solna jämnas med marken.

Oh, vackra dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in