2009-07-31, 00:31
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Räknar man antalet skapade målchanser per match så måste MFF ligga topp två. Så med normal utdelning hade MFF krigat i den absoluta guldstriden. Sen har man haft ett helt osannolikt missflyt hela säsongen. Det sjukaste jag varit med om. Men antalet skapade chanser skvallrar väl en del om hur pass bra ett lag egentligen är? Någon dag måste det vända.

Det lär inte vända med alibilirare som DL och Ofere.
Citera
2009-07-31, 00:32
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
1 av era 5 gick på mål 1/5 jämfört med 1/3 eller hur är det? Eran trumma lät bra förresten.. aik har i alla fall tappat sin plats de en gång hade i läktarkulturen sångmässigt.

Det känns ju skönt att vi gjorde en bättre insats nu än vad ni gjorde på Råsunda läktarmässigt.
Citera
2009-07-31, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn

Ofere och Agon tillsammans kompletterar varandra bra enligt mig men de tillåts ju inte spela med varandra förutom sista 9 minuterna idag då.
Citera
2009-07-31, 00:35
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Ofere och Agon tillsammans kompletterar varandra bra enligt mig men de tillåts ju inte spela med varandra förutom sista 9 minuterna idag då.

Kompleterar varandra bra i superettan. Om man vill vara ett topplag i Allsvenskan måste man ju iaf göra sig av med Ofere. Agon tror jag iof inte heller mycket på. Fan det var tider med Skoog-Ijeh!
Citera
2009-07-31, 00:35
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
1 av era 5 gick på mål 1/5 jämfört med 1/3...
5 av 17 blir alltså 1/3. Ni är tydligen världsmästare på att räkna där nere också...
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
De har de ju också!

11 år sen Gnagarsvin!
Så, hur går det för Djurgården i år? Tabellen är lång och jag har sällan tid att läsa den helt ner i botten, därför undrar jag bara?
Citera
2009-07-31, 00:37
Medlem
Lite kul läsning på gnagarforum där många pratar om att de ska gå och köpa lotter men här så var Malmö inte alls bra. Lönt att diskutera, jävla kukmätartävling.
Citera
2009-07-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Hehe, är det något Ofere är så är det väl knappast alibilirare? Måste vara den jobbigaste spelaren i allsvenskan för försvarare att möta rent fysiskt. Helt enorm, trycker ner hela försvarslinjen totalt och vinner många bollar. Sen att han är ett träben utan dess like är en annan femma.

Larsson tycker jag också det är svårt att klaga på egentligen. Dominerar sin kant allt som oftast. Idag var det Nisse Johansson som blev rundningsmärke. Texas Johansson senast.

Nej. Det är inte där skon klämmer.
Det är Wilton. Var skeptisk till köpet redan från början och ack vad rätt jag fick. Spyr över hans egoistiska spelstil. Skygglapparna sitter där de ska och han sabbar varenda anfall med sina patetiska skott. Lite passningar då och då hade inte skadat.

Wilton måste bänkas hädanefter. In med Agon som åtmistone har lite spelsinne och låt honom lira med Ofere på topp.
Citera
2009-07-31, 00:38
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
5 av 17 blir alltså 1/3. Ni är tydligen världsmästare på att räkna där nere också...
Haha, oj vad jag visste att du skulle lägga den. Har du hört talas om att runda av? Det är ju i alla fall närmare än 1/4 om du trodde det, men du kan gärna skriva det bråktal du tycker hade passat bäst. 1/3,4 ?

Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Det känns ju skönt att vi gjorde en bättre insats nu än vad ni gjorde på Råsunda läktarmässigt.
Det tycker jag verkligen inte ni gjorde, förövrigt så lär nog inte en torsdagsmatch i april dra lika stort bortafölje som en torsdags match i juli..
Senast redigerad av Casaba 2009-07-31 kl. 00:49.
Citera
2009-07-31, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Källa på det? Ni lät verkligen ingenting från varifrån jag befann mig, förutom er jävla trumma nån enstaka gång. GAIS och Kalmar har låtit mer på stadion i år.
Senast redigerad av riquelme 2009-07-31 kl. 00:41.
Citera
2009-07-31, 00:41
Medlem
Citat:
Källa på det? Ni lät verkligen ingenting från varifrån jag befann, förutom er jävla trumma nån enstaka gång. GAIS och Kalmar har låtit mer på stadion i år.

Dom skrek lite när dom fick en hörna i slutet faktiskt, lite cred ska dom ha. Stod och hoppade och jublade ett bra tag efter slutsignalen med.
Citera
2009-07-31, 00:43
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Hehe, är det något Ofere är så är det väl knappast alibilirare? Måste vara den jobbigaste spelaren i allsvenskan för försvarare att möta rent fysiskt. Helt enorm, trycker ner hela försvarslinjen totalt och vinner många bollar. Sen att han är ett träben utan dess like är en annan femma.

Larsson tycker jag också det är svårt att klaga på egentligen. Dominerar sin kant allt som oftast. Idag var det Nisse Johansson som blev rundningsmärke. Texas Johansson senast.

Nej. Det är inte där skon klämmer.
Det är Wilton. Var skeptisk till köpet redan från början och ack vad rätt jag fick. Spyr över hans egoistiska spelstil. Skygglapparna sitter där de ska och han sabbar varenda anfall med sina patetiska skott. Lite passningar då och då hade inte skadat.

Wilton måste bänkas hädanefter. In med Agon som åtmistone har lite spelsinne och låt honom lira med Ofere på topp.

Larsson dominerar verkligen ingenting, han han är bara snabb så fort han närmar sig mål så tar han fel beslut... Oferes storlek och tyngd är nog jobbig men han uträttar allt som oftast ingenting förra året hade han Toivonen att luta sig mot men nu är han tillbaka på den nivån han egentligen är > Superettan.
Citera
2009-07-31, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Dom skrek lite när dom fick en hörna i slutet faktiskt, lite cred ska dom ha. Stod och hoppade och jublade ett bra tag efter slutsignalen med.
AHA njo dödgrävartaktiken lyckades onekligen. Nog den mest primitiva fotbollen vi skådat på stadion i år, men en poäng fick man ju så vem är jag att kritisera. Starkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in