2009-07-22, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Det är jävligt bra tajmat. Och jag tycker isf att passen fram till Lycen är den snyggare.

Ja, det sa en kompis tidigare idag också. Har inte sett den, och orkar inte kolla. Skit det samma. Mål som mål.

På måndag kanske jag får återuppleva det på Råsunda!
Citera
2009-07-22, 23:06
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Joel Ekstrand klar för Chievo.
fyfan va bra, riktigt framtidslöfte
19-20 år va? om man ser till majstorovic så har han iaf 12-13 år på sig
Citera
2009-07-22, 23:10
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
19-20 år va?
om man ser till majstorovic så har han iaf 12-13 år på sig
Där har vi ett gigantiskt problem med svensk fotboll och den jävla gympalärarmentaliteten som genomsyrar svensk idrott. 19-20 år och han ses som "ung och lovande" i svenska ögon tills han fyller 30.
Citera
2009-07-22, 23:13
Medlem
Niths avatar
Citat:
Där har vi ett gigantiskt problem med svensk fotboll och den jävla gympalärarmentaliteten som genomsyrar svensk idrott. 19-20 år och han ses som "ung och lovande" i svenska ögon tills han fyller 30.
jo, men han har ju fortfarande 15 år på sig att komma in i landslaget

men gubbarna i styrelsen bryr sig knappast
Citera
2009-07-22, 23:16
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
jo, men han har ju fortfarande 15 år på sig att komma in i landslaget

men gubbarna i styrelsen bryr sig knappast
Jo det har du absolut rätt i. det är itne det jag menar heller. Jag tycker bara det är så jävla tragiskt att spelare som Messi, Bojan Krkić och Rooney tex kan etablera sig i europeiska topklubbars a-trupper vid 17-års ålder medan våra fortfarande åker och spelar gothia-cup liksom. Visst är det bara exceptionella talanger som gör samma sak. Men jag tror du/ni förstår min poäng.
Citera
2009-07-22, 23:18
Medlem
Artygs avatar
Citat:
19-20 år va? om man ser till majstorovic så har han iaf 12-13 år på sig

Han är 89a.
Riktigt kul, barndomskompis. Har lirat i samma lag.
Citera
2009-07-22, 23:32
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Jo det har du absolut rätt i. det är itne det jag menar heller. Jag tycker bara det är så jävla tragiskt att spelare som Messi, Bojan Krkić och Rooney tex kan etablera sig i europeiska topklubbars a-trupper vid 17-års ålder medan våra fortfarande åker och spelar gothia-cup liksom. Visst är det bara exceptionella talanger som gör samma sak. Men jag tror du/ni förstår min poäng.

Men poängen är väl ändå någonstans att vissa klubbar har möjlighet att knyta till sig eller ta fram hela världens exceptionella talanger. Det är i slutändan rätt få 17-åringar som kan leverera på toppnivå varför det inte är något vi ser så mycket av i Sverige, men jag tycker många klubbar ändrat sin policy angående det de senaste åren.
Citera
2009-07-22, 23:38
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Men poängen är väl ändå någonstans att vissa klubbar har möjlighet att knyta till sig eller ta fram hela världens exceptionella talanger. Det är i slutändan rätt få 17-åringar som kan leverera på toppnivå varför det inte är något vi ser så mycket av i Sverige, men jag tycker många klubbar ändrat sin policy angående det de senaste åren.
Absolut. Men här i Sverige är det ju nästintill ovanligt att en 20åring har slagit sig in i startelvan. Medan satsningen börjar i betydligt tidigare ålder i de större fotbollsländerna.
Citera
2009-07-23, 01:07
Medlem
McKarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Man behöver inte vara GAIS:are för att se det där som det snyggaste målet i allsvenskan.

Vilket är det då? Någon av Wandersons kanoner, kanske?

Har svårt att se ett nickmål (även om det var snyggt) är snyggare än att en mittback lobbar in den från halva plan.
Citera
2009-07-23, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McKarlson
Har svårt att se ett nickmål (även om det var snyggt) är snyggare än att en mittback lobbar in den från halva plan.

Hmm. Tja.. Wandersons menar du? Fast han är ju mittfältare..
Citera
2009-07-23, 01:17
Medlem
McKarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Hmm. Tja.. Wandersons menar du? Fast han är ju mittfältare..

Kolla och njut.

http://www.youtube.com/watch?v=8hHOI34EyJg
Citera
2009-07-23, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McKarlson
Kolla och njut.

http://www.youtube.com/watch?v=8hHOI34EyJg

Kolla och njut.
http://www.youtube.com/watch?v=CPqOtiquKvw
Citera