2008-12-21, 21:03
Medlem
Nej. Och det är inte så konstigt. Om det svenska bandet nu hittar en sångare som kan uttala orden på ett vettigt sätt har ändå texterna en förmåga att bli förbannat pinsamma. Kolla själv hur noga det är med hur en text är på ditt modersmål - då måste verkligen varje ord vara rätt. När svenskar skriver på engelska slänger de gärna in några lama klyschor och tycker det låter fett - bara för att det är på engelska. Men när de där lama klyschorna når engelska öron...

Sen skiljer ju sig musiksmaken från land till land också men det är en annan fråga.
Citera
2008-12-21, 21:36
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Nej. Och det är inte så konstigt. Om det svenska bandet nu hittar en sångare som kan uttala orden på ett vettigt sätt har ändå texterna en förmåga att bli förbannat pinsamma. Kolla själv hur noga det är med hur en text är på ditt modersmål - då måste verkligen varje ord vara rätt. När svenskar skriver på engelska slänger de gärna in några lama klyschor och tycker det låter fett - bara för att det är på engelska. Men när de där lama klyschorna når engelska öron...

Sen skiljer ju sig musiksmaken från land till land också men det är en annan fråga.

Fast det där tror jag inte riktigt på.
Många är de svenska band som hyllats i framförallt brittisk press och jag tror inte jag någon gång läst att texterna skulle vara sämre än motsvarande engelskt band.
Det är liksom ingen som räknar med att det ska vara Shakespeare-kvalitet på poptexter...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in