Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Mina förslag är:
1. Om det är så solklart att någon postar en rekomendation utan att ha läst igenom frågan ordentligt så kan du trycka på "report post" och anmäla inlägget som brott mot regel 0.03. Var noga med att motivera och exemplifiera differansen mellan den ställda frågan och det givna svaret.
2. Börja svara i trådarna du med och problematisera de andras ställningstagande. Det här är trotts allt ett diskussionsforum och förhoppningsvis så blir det en bra diskussion kring ämnet till slut - till gagn för alla.
1. Om det är så solklart att någon postar en rekomendation utan att ha läst igenom frågan ordentligt så kan du trycka på "report post" och anmäla inlägget som brott mot regel 0.03. Var noga med att motivera och exemplifiera differansen mellan den ställda frågan och det givna svaret.
2. Börja svara i trådarna du med och problematisera de andras ställningstagande. Det här är trotts allt ett diskussionsforum och förhoppningsvis så blir det en bra diskussion kring ämnet till slut - till gagn för alla.
jag ber hela tiden folk att motivera sina förslag. jag gjorde det senast för ett par timmar sedan men som alltid när jag ber om en motivering så går användaren offline och svarar inte mer i den tråden. det var därför som jag skapade denna eftersom jag är så trött på att folk inte motiverar eller ens läser det ursprungliga inlägget.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14166097&postcount=4
för ett par veckor sedan startade jag en tråd för jag behövde råd angående köp av chassi + eventuellt ett nätagg.. men eftersom jag utryckligen förklarade att jag inte var intresserad av vare sig antec 300 eller corsair så fick jag inga svar.
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Man kunde också uppmuntra till att människor behövde motivera sina svar lite bättre. Varför rekommenderar man Corsair 450 (eller TX-serien) när 550 och uppåt (HX-serien) är modulära, och tystare under press? Och mig veterligen inte så blodigt mycket dyrare? Vore fint med en motivering till sånt, det skulle hjälpa TS.
Chassin är svårt att rekommendera eftersom det så otroligt mycket är en smaksak, men det finns vissa chassin som typ får en "kult" omkring sig. Även här vore det bra med motivering.
När det gäller grafikkort så kan du ju t.ex köpa ett 3850 passivt kylt, om du vill ha tystare och billigare*? Återigen vore det bra om de som svarat på dina frågor hade motiverat varför de säger just 4850 utefter de kriterier du ställer upp.
Motivera mera!
(nu vet jag inte om de passiva korten är billigare, sånt kan ju variera. 4850 finns som passivt för strax under 2.000 kr iallafall)
Chassin är svårt att rekommendera eftersom det så otroligt mycket är en smaksak, men det finns vissa chassin som typ får en "kult" omkring sig. Även här vore det bra med motivering.
När det gäller grafikkort så kan du ju t.ex köpa ett 3850 passivt kylt, om du vill ha tystare och billigare*? Återigen vore det bra om de som svarat på dina frågor hade motiverat varför de säger just 4850 utefter de kriterier du ställer upp.
Motivera mera!

(nu vet jag inte om de passiva korten är billigare, sånt kan ju variera. 4850 finns som passivt för strax under 2.000 kr iallafall)
det nätagget jag ska skaffa är ett fraktal design 500w modulärt. det fick högsta betyg i sweclockers test vad avser ljudnivå och effektivitet.. kostar drygt 750 spänn... både billigare och bättre än corsair 550w eller 450... men det kan du inte få fram på det här forumet eftersom i stort sett alla är corsair-fanboys...
sedan är jag inte så insatt i grafkkort men personligen väljer jag att gå ner några steg i prestanda för att få ett tyst.
men det kan man inte få ett vettigt råd om eftersom dom flesta inte läser inlägget utan bara slänger ur sig att 4850 är det bästa......