2021-01-24, 22:18
Medlem
vad har paret gjort nu? varför sitter j.nilsson inne för nu
Citera
2021-01-25, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmyran
vad har paret gjort nu? varför sitter j.nilsson inne för nu

https://norran.se/nyheter/artikel/har-slar-tjuven-till-mot-hemmakvall-i-skelleftea-en-impulsgrej-jag-fros/rm6vppnj
Citera
2021-01-25, 11:38
Medlem
Men alltså för i h-vete HUR länge ska han få hålla på? Äcklig människa
Citera
2021-01-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atorpbatman
Har också hört rykten om långa fingrar och S*undin men vet inget konkret även om Clementinen ser ut som en tjuvgömma sist jag var förbi. Har han kvar den fastigheten? borde vara värd några kronor.

nget som funderat på hur det gick med
Cheva pickupen som han vart av stulen!
Där ligger en hund begraven
Sanna mina ord
Det var annat som försvann med
Mycket konstigt
Tror det var självmant eller beställnings jobb= Försäkrings bedrägeri
Citera
2021-01-28, 06:57
Medlem
Dubbelsuck.
Kastade han snöbollar på dig förra veckan?
:/
*styrkekram*

Citat:
Ursprungligen postat av Pucko3000
nget som funderat på hur det gick med
Cheva pickupen som han vart av stulen!
Där ligger en hund begraven
Sanna mina ord
Det var annat som försvann med
Mycket konstigt
Tror det var självmant eller beställnings jobb= Försäkrings bedrägeri
Citera
2021-01-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagtblodsocker
Men alltså för i h-vete HUR länge ska han få hålla på? Äcklig människa

Jo, nog funderar man ibland varför ett modernt samhälle inte riktigt klarar av att skydda sina medborgare från denna sorts människotyp. Allt för många människor av precis samma skrot och korn som denne JN kommer tyvärr i skydd av våra fina och kloka ideal kring allas rätt till en andra chans ständigt och jämt undan precis den sorts konsekvenser som gör att vi andra faktiskt kan känna oss trygga i samhället.

För övrigt så tycker jag på allvar att det här med att alla har rätt till en andra chans är ett mycket bra och klokt ideal att basera sitt rättsystem på. Men för den skull så innebär inte det att jag per automatik anser att det gör att alla har rätt till en andra chans även vid det femtioelfte tillfället som de ställer till det för sig och för andra. I dessa fall måste man tamejfan se till helheten och gör man det i exempelvis vad gäller det liv JN levt hittills, och de konsekvenser som det livet medfört för människor i hans närhet, eller som kommit i hans väg, så inser man väldigt snabbt att i hans specifika fall så är den andra, tredje, fjärde och femtioelfte chansen förbrukad sedan länge. Det har sedan lång tid tillbaka helt slutat att handla om att samhället har en skyldighet att försöka rehabilitera honom för att istället handla om samhällets skyldighet att se till att skydda övriga medborgare från honom. För i slutänden måste alltid de som drabbas, eller riskerar att drabbas, få gå före gärningsmannen - i alla lägen.

Nä fy fan, jag säger helt klart nej till strängare straff och all den skiten (eftersom den metoden aldrig någonsin har, eller någonsin kommer att fungera), men jag säger också helt klart nej till att alla de JN-typer som uppenbarligen är farliga för oss andra överhuvudtaget ska få vistas ute i samhället en endaste sekund efter att man konstaterat dennes farlighet. Jag anser nämligen att så länge som de fortfarande är farliga för oss andra så ska tamejfan samhället se till att skydda oss från dem. Punkt slut.

Jag menar att visst tusan måste det väl gå att hitta en modell som gör detta möjligt för samhället samtidigt som det görs på ett humant sätt? Kanske något i stil med hur rättspsykiatrisk vård är tänkt att den ska fungera, d.v.s. att du kommer inte ut förrän du förklaras frisk? Jag skiter egentligen i HUR det görs. Det viktiga är ATT det görs. Jag vill för i Helvete känna mig trygg med att mina barn kan vistas ute i samhället utan att samtidigt behöva känna en ständig oro för att de ska råka träffa på JN eller någon likasinnad.
Citera
2021-01-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermord
Jo, nog funderar man ibland varför ett modernt samhälle inte riktigt klarar av att skydda sina medborgare från denna sorts människotyp. Allt för många människor av precis samma skrot och korn som denne JN kommer tyvärr i skydd av våra fina och kloka ideal kring allas rätt till en andra chans ständigt och jämt undan precis den sorts konsekvenser som gör att vi andra faktiskt kan känna oss trygga i samhället.

För övrigt så tycker jag på allvar att det här med att alla har rätt till en andra chans är ett mycket bra och klokt ideal att basera sitt rättsystem på. Men för den skull så innebär inte det att jag per automatik anser att det gör att alla har rätt till en andra chans även vid det femtioelfte tillfället som de ställer till det för sig och för andra. I dessa fall måste man tamejfan se till helheten och gör man det i exempelvis vad gäller det liv JN levt hittills, och de konsekvenser som det livet medfört för människor i hans närhet, eller som kommit i hans väg, så inser man väldigt snabbt att i hans specifika fall så är den andra, tredje, fjärde och femtioelfte chansen förbrukad sedan länge. Det har sedan lång tid tillbaka helt slutat att handla om att samhället har en skyldighet att försöka rehabilitera honom för att istället handla om samhällets skyldighet att se till att skydda övriga medborgare från honom. För i slutänden måste alltid de som drabbas, eller riskerar att drabbas, få gå före gärningsmannen - i alla lägen.

Nä fy fan, jag säger helt klart nej till strängare straff och all den skiten (eftersom den metoden aldrig någonsin har, eller någonsin kommer att fungera), men jag säger också helt klart nej till att alla de JN-typer som uppenbarligen är farliga för oss andra överhuvudtaget ska få vistas ute i samhället en endaste sekund efter att man konstaterat dennes farlighet. Jag anser nämligen att så länge som de fortfarande är farliga för oss andra så ska tamejfan samhället se till att skydda oss från dem. Punkt slut.

Jag menar att visst tusan måste det väl gå att hitta en modell som gör detta möjligt för samhället samtidigt som det görs på ett humant sätt? Kanske något i stil med hur rättspsykiatrisk vård är tänkt att den ska fungera, d.v.s. att du kommer inte ut förrän du förklaras frisk? Jag skiter egentligen i HUR det görs. Det viktiga är ATT det görs. Jag vill för i Helvete känna mig trygg med att mina barn kan vistas ute i samhället utan att samtidigt behöva känna en ständig oro för att de ska råka träffa på JN eller någon likasinnad.

Lyssna sluta ta tjack och punda så behöver du nog i te ora dig
Citera
2021-01-29, 19:31
Medlem
Väldigt mkt snack om jn , trotts det är bara pundare och dräg han ger sig på,
Betala skatt och jobba då tycker jag man kan snacka om man blir utsatt
Citera
2021-01-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troende1

Tja, nu skrev jag ju förvisso om den sorts människa som utgör landets alla JN-typer, eller till och med om människor av samma skrot och korn som JN, men jag har ju vid det här laget lärt mig att man tyvärr inte kan förvänta sig att de som svarar på det man skrivit även läst det man skrivit, så inte heller denna gång är jag det minsta förvånad...

Högst troligt slösar jag tid på en totalt omöjligt uppgift här, men jag måste ändå skriva att det var just vanligt hederligt folk - alltså de som både arbetar och betalar skatt - jag avsåg när jag skrev att samhället har en skyldighet att skydda oss medborgare från denna människotyp.

Sist men inte minst så är jag inte alls lika övertygad som vissa andra verkar vara gällande att JN endast ”drabbar” likasinnade i sin framfart. Jag har t.ex. inte hört något om att den JN krockade med under en av sina värre fylle-/pundarstyrningar (den som omnämns tidigare i tråden med tillhörande länk till ett filmklipp om det hela) skulle ha rykte om sig att vara varken pundare eller ett drägg. Men jag kan ju förstås ha helt fel gällande detta och skulle i så fall uppskatta om ni som vet kunde upplysa mig om detta. För vem vet, om man skrapar lite på ytan så kanske JN visar sig vara rena rama moderna gentlemannatjuven av den typ som på grund av någon sorts tjyvaheder bara ger sig på andra bovar och banditer? Kanske visar det sig till och med vara så att JN aktivt orsakat denna tidigare nämnda krock i ett försök att rädda oss andra medborgare från en långt mycket värre person än han själv när han såg denne skymta till bakom ratten i den andra bilen?
Citera
2021-01-30, 10:44
Bannlyst
Vag gör ”Brille” idag? Beyond-mördaren
Citera
2021-01-30, 12:00
Medlem
A-torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troende1

Den kvinna han klippte med bilen i Stockholm var inte ett drägg direkt. Psykiskt sjuk och kraftigt retarderad är vad J.N är.
Citera
2021-02-01, 11:59
Bannlyst
Ojojoj har vi en mördare i stan? ¨ Kvinna misstänks för mord i Kungsbacka
En medelålders kvinna bosatt i Skellefteå sitter anhållen på sannolika skäl misstänkt för ha mördat en man i Kungsbacka kommun strax söder om Göteborg¨

(FB) Mord i Åsa, Kungsbacka (2021-01-29)
Senast redigerad av trumpisking 2021-02-01 kl. 12:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in