[quote=negerjoe123|50411231]
Citat:
Ursprungligen postat av
ruben.croc
M hurtig en riktig jävla klåpare, håller på med stölder av diesel osv.. Att ingen jävel har knackat på hos han än! Har även sett att han har skaffat sig en ny flickvän vid namn An*ica ant*nsson en riktig jävla tom hylsa
Ett av Hurtigs ex skriver om honom på Facebook på en fråga om hur polisen kan låta honom fortsätta hålla på som han gör...
"Jadu, det är nog en blandning, polisen står handfallna när stalkern snabbt lär sig hur han ska stalka på bästa sätt utan att det går att bevisa, dom ligger just precis på gränsen hela tiden. Och brotten räknas som ringa, för det är ju inte en så allvarlig händelse att säga hej till nån trots kontaktförbud, men när det är med en fruktansvärd psykisk makt så är det ett ganska grovt brott, men det går ju inte att bevisa, som allt annat.
Sen är det ju lite fascinerande att nära nog alla patrullerande poliser i Skellefteå någon gång har jagat honom eller besökt oss kvinnor för att ta upp vittnesmål om hur han legat i buskar och spionerat, klättrat upp på närliggande tak, lånat bekantas bilar för att inte upptäckas, limmat igen garagelås, skurit sönder däcken, repat bilar, tjuvlyssnat i brevinkastet mm, mm - och ändå kan ingen göra något. Så det är nog dessvärre som jag beskrivit ovan, ingen kommer att reagera innan det går så långt att han har ihjäl en kvinna. Tyvärr. Villkorliga domar flera år i rad för samma brott, varav flera av domarna har förhandlats om i tingsrätten INNAN den föregående ens vunnit laga kraft, pekar ju på att en kvinnas välmående är långt mindre prioriterat än folk som fifflar lite pengar, många får kännbara fängelsestraff och grova böter. Jag fick inte ens skadeståndet på 5000 kr som jag yrkade på för bortfallna inkomster pga sjukskrivning och kränkning för att han röjde hela mitt privatliv genom att stjäla min telefon och fara runt halva stan och visade allt som fanns i den. Det är den krassa sanningen tyvärr.
Så ju fler som vet om hur verkligheten ser ut, och allra helst tillsammans med denna människa - desto fler kan vi rädda från att behöva gå igenom det som jag och så otroligt många fler kvinnor har gått igenom och befinner sig i just nu. Så sprid budskapet vidare - bruka våld i nära relationer är inte okej!"