2008-12-16, 21:50
Medlem
Kundalinis avatar
Nä du, det överlåter jag till Lindvall och Brundin.

Det är de säkert mycket duktigare på.

Jag vill dessutom ha förslag på forskningsprojekt som bedrivs utanför Svea Rike, helst i länder med lite bättre klimat.
Citera
2008-12-17, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag vill dessutom ha förslag på forskningsprojekt som bedrivs utanför Svea Rike, helst i länder med lite bättre klimat.
Efter fem år och över 2000 inlägg, känns det inte som om flashback är lite fel ställe att fråga sånt här?
Citera
2008-12-17, 01:18
Medlem
Kundalinis avatar
Höörödu, din gamle Mecklenburgare, vad menar du med det??
Citera
2008-12-17, 01:29
Medlem
ganglere2s avatar
Forska om alkohol.
Citera
2008-12-17, 01:42
Medlem
Kundalinis avatar
men kom igen...

vad då alkohol?

hade du nån speciell frågeställlning eller forskargrupp att komma med? eller du bara gillar alkohol?
Citera
2008-12-17, 03:12
Medlem
Citat:
Höörödu, din gamle Mecklenburgare, vad menar du med det??
Jag anspelade på nivån på forumet, det du söker efter är i allra högsta grad specialkunskaper som jag inte tror att du kommer finna här i särskilt stor utsträckning.

Hursomhelst, ett tips pappa till pappa Har du tillgång till artikeldatabaser? Om så är fallet, skumma artiklar, följ upp referenser, läs ännu fler artiklar. Kolla upp de som publicerat sånt som du tycker verkar intressant, då ser du också var i världen de befinner sig.. Finns det kanske mejling-listor för sånt här? Jag minns en gammal kompis vars mål i livet var att forska, han var intresserad av numerisk analys och jag har för mig han nämnde en mejling-lista där det ibland stod om PhD/PostDoc-platser som var lediga..

Och underskatta aldrig nepotismen
Citera
2008-12-18, 16:14
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Nä du, det överlåter jag till Lindvall och Brundin.

Det är de säkert mycket duktigare på.

Lindvall är mycket duktigt indeed

Kolla upp UCSD (San Diego) dom har goda relationer med svenska universitet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in