Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-23, 11:02
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Har det blivit så för nån annan och hur har ni löst det?

Ja, många gånger. Löses enkelt med en återställare!

Kan hända att man skjuter sakerna framför sig, men jag brukar inte orka ta tag i saker och ting på en gång. Annars är det bara att ligga kvar i sängen och tycka synd om sig själv, det fungerar också till viss del.

Annars tycker jag att Kiwilo87 droppade en god idé: Prison Break.

Ska förra avsnittet nu, det nya får bli imorgon eller något sånt då jag har lite julklappar kvar att köpa samt måste en sväng på bolaget.

Må väl
GaiN
Citera
2008-12-24, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltus
Jag använder Xanor 2mg per dag mot min ångest.

Jag dricker sällan Öl eller sprit. Men i helgen var vi bjudna av jobbet på en firmafest. Drack ca 5st 50cl starköl från kl 18.30 - 24.00.
Det var en trevlig kväll inget bråk eller strul kände mig inte full bara berusad.

Dagen efter vaknar jag kl 07.20 och har FRUKTANSVÄRD ångest.
Tar 1mg xanor inget händer. väntar till kl 09.00 tar 1mg till, ångesten släpper lite men är fortfarande olidlig. 12.00 tar 1mg till nu börjar den släppa.
16.00 tar 0,5 till och nu släpper den.

Någon mer som fått denna FRUKTANSVÄRDA ÅNGEST dagen efter ni druckit alkohol och sammtidigt stått på xanor.

Brukar aldrig ha ångest dagen efter en utekväll.
Jag har stått på Xanor ca 3 månader nu.

Dricker inte ofta. Tror inte jag druckit på ett halvår eller mer före detta, och inte med xanor i kroppen.

Varför blir det så? En mardröm dagen efter

Alkohol bombar ju ut dopamin i huvudet, och Xanor'en är ju bedövande så när alkoholen går ur så får du ju minst dubbel ångesteffekt mot vad du ursprungligen hade samt att det tar lite längre tid att komma tillbaks eftersom Xanor'en också måste konstra dopaminunderskottet som bör återställas i din hjärna. Tillstkott av järn torde snabba på den processen lite grann.
Citera
2008-12-24, 01:26
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartbar Sweden
Alkohol bombar ju ut dopamin i huvudet, och Xanor'en är ju bedövande så när alkoholen går ur så får du ju minst dubbel ångesteffekt mot vad du ursprungligen hade samt att det tar lite längre tid att komma tillbaks eftersom Xanor'en också måste konstra dopaminunderskottet som bör återställas i din hjärna. Tillstkott av järn torde snabba på den processen lite grann.

här har vi en snubbe med lite koll.

det stämmer det han säger. få även i dig magnesium och väldigt gärna 5HTP om du har det annars googla och se till vilka råvaror som innehåller detta tryptamin som blir Serotoin i hjärnan. det hjälper att reglera kemin i huvet på dig så du blir mer balanserad.

annars är ut o springa väldigt effektivt och underskattat.

men min slutmening får bli - Undvik alkohol helt om du mår dåligt av det!! det är ju knappast så att du förlorar nåt på att inte dricka. snarare tvärtom du har allt att vinna då alkohol är ett väldigt dåligt berusningsmedel när man tänker efter.

trippla din xanor dos och rök en holk istället när du vill ha lite sköj ^^

skämt åsido - har man ångest och panikångest ställer bara alkoholen till med mer problem. trust me I know. egen erfarenhet av allt dedär varit på alla jävla mörka ställen man kan vara på i psyket o luskat ut både de ena o de andra...
Citera
2008-12-24, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
här har vi en snubbe med lite koll.

det stämmer det han säger. få även i dig magnesium och väldigt gärna 5HTP om du har det annars googla och se till vilka råvaror som innehåller detta tryptamin som blir Serotoin i hjärnan. det hjälper att reglera kemin i huvet på dig så du blir mer balanserad.

annars är ut o springa väldigt effektivt och underskattat.

men min slutmening får bli - Undvik alkohol helt om du mår dåligt av det!! det är ju knappast så att du förlorar nåt på att inte dricka. snarare tvärtom du har allt att vinna då alkohol är ett väldigt dåligt berusningsmedel när man tänker efter.

trippla din xanor dos och rök en holk istället när du vill ha lite sköj ^^

skämt åsido - har man ångest och panikångest ställer bara alkoholen till med mer problem. trust me I know. egen erfarenhet av allt dedär varit på alla jävla mörka ställen man kan vara på i psyket o luskat ut både de ena o de andra...

Så ingen alkohol för dig? Festa på benso o röka? Låter inte som en skön bladning...Om man ska ut på krogen funkar fan inte det.
Citera
2011-10-16, 23:50
Medlem
Jag går inte på någon ångestdämpande medicin men upplever samma sak som du, har alltid gjort det. Och har vänner som också får ångest dagen efter.

Kroppen förbrukar massa dopamin när vi dricker, dopamin gör oss glada. Dagen efter har vi brist av dopaminet därmed mår man mindre bra.
Citera
2011-10-17, 10:49
Medlem
Har upplevt denna ångest ett par hundra gånger ..utan xanor eller något lugnande ,alkoholen är ett nerv gift som driver ur viktiga ämnen i kroppen ..så det blir kontentan tyvärr..;( prövade också med återställare..det funkade i början för att sedan övergå i ett alkoholmissbruk!! det fortsatte med återställare i två veckor tillslut!! så nej ska man dricka måste man kunna sköta det o inte dricka för mycket annars så får man låta bli, om man inte vill må dåligt..o i värsta fall tom. dö tillslut
för mig blev det ett enkelt beslut att sluta med skiten när jag hamnade på sjukhus!!
//nykter alkoholist
Citera
2011-10-17, 11:33
Medlem
evelin733s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sapunzel
Jag går inte på någon ångestdämpande medicin men upplever samma sak som du, har alltid gjort det. Och har vänner som också får ångest dagen efter.

Kroppen förbrukar massa dopamin när vi dricker, dopamin gör oss glada. Dagen efter har vi brist av dopaminet därmed mår man mindre bra.

Citat:
Ursprungligen postat av zeke68
Har upplevt denna ångest ett par hundra gånger ..utan xanor eller något lugnande ,alkoholen är ett nerv gift som driver ur viktiga ämnen i kroppen ..så det blir kontentan tyvärr..;( prövade också med återställare..det funkade i början för att sedan övergå i ett alkoholmissbruk!! det fortsatte med återställare i två veckor tillslut!! så nej ska man dricka måste man kunna sköta det o inte dricka för mycket annars så får man låta bli, om man inte vill må dåligt..o i värsta fall tom. dö tillslut
för mig blev det ett enkelt beslut att sluta med skiten när jag hamnade på sjukhus!!
//nykter alkoholist

Jag har samma erfarenhet (inte av alkoholmissbruk då men av ångest dagen efter). Jag går inte heller på några Xanor eller något men ångesten dagen efter en fylla är och har alltid varit överjävlig. Och det har oftast inte handlat om att jag vet att jag sagt eller gjort något som jag ångrar, oavsett om allt "varit lugnt" så är ångesten vidrig och man vill helst bara försvinna från jordens yta eller ligga i fosterställning under ett täcke, möjligen. Antar att det är så, att vissa får just den där vidriga ångesten dagen efter (medan andra verkar må mer fysiskt dåligt)? Fast det låter ju iofs konstigt att du TS plötsligt nu börjar må så dåligt av alkohol om du inte gjort det förr så det är väl kanske så att det hänger ihop med xanoren för dig då kanske iaf...
Citera
2011-10-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evelin733
Jag har samma erfarenhet (inte av alkoholmissbruk då men av ångest dagen efter). Jag går inte heller på några Xanor eller något men ångesten dagen efter en fylla är och har alltid varit överjävlig. Och det har oftast inte handlat om att jag vet att jag sagt eller gjort något som jag ångrar, oavsett om allt "varit lugnt" så är ångesten vidrig och man vill helst bara försvinna från jordens yta eller ligga i fosterställning under ett täcke, möjligen. Antar att det är så, att vissa får just den där vidriga ångesten dagen efter (medan andra verkar må mer fysiskt dåligt)? Fast det låter ju iofs konstigt att du TS plötsligt nu börjar må så dåligt av alkohol om du inte gjort det förr så det är väl kanske så att det hänger ihop med xanoren för dig då kanske iaf...
Ja hade man "bara" mått fysiskt dåligt hade baksmällan varit en "piece if cake" känns det som ...det var trots allt bättre att ha en vanlig influensa en att vara riktigt bakfull!!!https://static.flashback.org/img/smilies2/cry.gif
Citera
2011-10-20, 16:06
Medlem
Moments avatar
För fan folk dagen efter man druckit startas med en 7.0 kopparbergs päroncider det tar udden av det hela har man en stav xanor också förstår jag inte hur det skulle vara ett problem.
Citera
2011-10-20, 16:57
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
För fan folk dagen efter man druckit startas med en 7.0 kopparbergs päroncider det tar udden av det hela har man en stav xanor också förstår jag inte hur det skulle vara ett problem.

Lite sjukt faktiskt, men det är EXAKT såhär jag gör också.. skål på dig broder! Skicka mig ett skoj PM vetja så kan vi bli kompisar! Fan det där var sjukt... Har ALLTID en kopparbergs päroncider 7.0 och en xanorstav liggandes om jag vet att det blir fylla, vilket iofs sker rätt sällan nuförtiden. Spooky... Okej, nu ska jag ge mig. Men lite creepy? Förlåt...
Citera
2011-10-20, 21:11
Medlem
evelin733s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke68
Ja hade man "bara" mått fysiskt dåligt hade baksmällan varit en "piece if cake" känns det som ...det var trots allt bättre att ha en vanlig influensa en att vara riktigt bakfull!!!https://static.flashback.org/img/smilies2/cry.gif

Ja ångesten vid just baksmälla är en vidrig ångest, tycker jag.

Vadå bättre med en vanlig influensa?
Citera
2011-10-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evelin733
Ja ångesten vid just baksmälla är en vidrig ångest, tycker jag.

Vadå bättre med en vanlig influensa?
väljer hellre det en en riktig prakt baksmälla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in