2008-12-15, 12:46
Medlem
ManUniteds avatar
Vet inte om det ska vara så eller ej, men om jag låter datorn stå utan att jag gör något så börjar skärmen flimra/blinka.
Inte så pass så att den blir svart utan att ljusstyrkan ökar/minskar om vart annat.

Sen när jag rör någon tangent eller touchpaden så är den som vanligt.
Så min fråga är om det ska vara så eller ej?

Är en macbook 2ghz (2006), kör med strömadaptern då batteriet är dött, fungerar mycket bra i övrigt

mvh manunited
Citera
2008-12-15, 13:17
Medlem
Boffens avatar
Sitter inte på min Mac nu, men i energisparinställningar eller vad det heter finns någon inställning som tonar ner ljusstyrkan efter en viss tid av inaktivitet.
Lär vara det.
Citera
2008-12-15, 13:20
Medlem
Pallemans avatar
Om den verkligen flimrar/blinkar och inte bara tonar ned som Boffen pratar om.. Så nej, det ska den verkligen inte göra.
Citera
2008-12-15, 14:18
Medlem
ManUniteds avatar
Nja...kan inte vara något med energisparande skulle jag tro.
Det händer bara ibland att skärmen blinkar.

Laddade upp ett litet klipp som kanske förtydligar mitt problem lite grann.
Ingen vidare kvalité på klippet men man kan iaf. se hur det hela ser ut.
Ser dock mkt. värre ut på klippet än vad det är, men det är fortfarande lite irriterande

http://www.megaupload.com/?d=VCLL05QK
Citera
2008-12-15, 16:28
Medlem
smurfehs avatar
Varför inte prova klassikerna, PRAM/SMC reset.

Ut med batterie, strömkabel, inkopplade enheter, håll in strömknappen i 5 sekunder, koppla sedan in allt.

Precis efter att du har tryckt startknappen, kör alt+cmd+p+r, håll intryckt tills du hör startljudet två ggr.
Citera
2008-12-15, 16:47
Medlem
ManUniteds avatar
Aldrig hört talas om det förr

Har bara varit aktiv inom macvärlden i 2 veckor
Men jag får testa det
Citera
2008-12-15, 17:36
Medlem
Cassandraas avatar
Såg att du hade en gammal Macbook, men på den nya finns en ljussensor som reglerar (precis som på iphonen) ljusstyrken efter ljuset i rummet...Upplevde ungefär samma sak, om än lite långsammare på min, när jag satt med en takfläkt bakom mig och ljuset pulserade från den, då kunde min vara ungefär sådär...Så finns den sensorn på den gammla med, avaktivera den och se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in