2003-08-14, 13:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Bara en stilla undran, är det ok att använda hur obscena bilder som helst som Avatar? http://www2.flashback.info/scan/viewtopic.php?p=487648#487648 [img]http://www2.flashback.info/scan/images/avatars/1403684743f3b34a0c0ed4.jpg[/img]
Citera
2003-08-14, 14:10
äldre konto (old)
Ej medlem
.

kör på, den var ju smakfull...
Citera
2003-08-14, 14:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Hmm, helst så skulle jag inte vilja se på den "där" bilden varje dag. Jag tror nog inte du heller vill det, utan du är bara ute efter bråk eller nått... det är vad jag anser...
Citera
2003-08-14, 14:27
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är inte ens kul, bara smaklöst och plumpt!
Citera
2003-08-14, 14:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Kan inte påstå att avataren ifråga är speciell fräsch eller kul, däremot är ju allas smak olika. Det vissa tycker är okej tycker säkerligen inte andra o s v. Forumet har ju dryga 55k medlemmar vilket i teorin kunde innebära 55k olika avatarer och garanterat skulle det också då uppkomma tvistigheter ang dessa.

Slutsatsen blir således att om man skulle förbjuda ovannämnda avatar skulle man bli tvungen att förbjuda/ta bort alla avatarer.
Citera
2003-08-14, 15:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Säg så här!

Hej!

I någon mån tror jag att vårt val av avatar ochså speglar vår personlighet och/eller våra drömmar.

Det ju det första intrycket en människa får av oss, innan de läser våra inlägg.

Vi manifesterar alltså oss själva genom vår avatar.

Medger att det i just det här fallet medför vissa funderingar: Är det personligheten eller drömmarna som kommer till uttryck?

Tja, säg det!

ABZeta99
Citera
2003-08-14, 15:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Kan inte påstå att avataren ifråga är speciell fräsch eller kul, däremot är ju allas smak olika. Det vissa tycker är okej tycker säkerligen inte andra o s v. Forumet har ju dryga 55k medlemmar vilket i teorin kunde innebära 55k olika avatarer och garanterat skulle det också då uppkomma tvistigheter ang dessa.

Slutsatsen blir således att om man skulle förbjuda ovannämnda avatar skulle man bli tvungen att förbjuda/ta bort alla avatarer.

<--ja, det där var ju verkligen jättepättelogiskt. :roll:

konsekvensen av att man förbjuder vissa meningar och ord på forumet, tex "stalin du är en äcklig kommunistbög" är att alla andra ord och meningar måste förbjudas.
Citera
2003-08-14, 15:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivmannen
konsekvensen av att man förbjuder vissa meningar och ord på forumet, tex "stalin du är en äcklig kommunistbög" är att alla andra ord och meningar måste förbjudas.

Snälla hivmannen, inte den diskussionen nu igen.

Om Stalin är en debattör får man inte gå till personlig angrepp, okej? Syftar man däremot på dikatatorn och mördaren Stalin är det debattörens åsikt om honom.

Kan inte förstå din parallel till just avatarerna, men, men, jag får en känsla av att "here we go again".
Citera
2003-08-14, 15:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Forumet har ju dryga 55k medlemmar vilket i teorin kunde innebära 55k olika avatarer och garanterat skulle det också då uppkomma tvistigheter ang dessa.

Som teknikfreak vet jag ju att ALLT kan lösas med teknik, tid och pengar.

Vore bra med en avatar-ban funktion.

Use Case

Äcklig analöppning visas som avatar för en individ
Jag klickar på knappen "göm avatarer från denna individ"
Jag kommer aldrig mer behöva se en avatar från individen ifråga
Han kommer via ett PM eller annan statussida se att hans avatar var illa omtyckt.

Det blir svårt att komma undan på jobbet med att läsa FB om man riskerar att avatarer som ovanstående kan dyka upp.
Citera
2003-08-14, 15:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Nja, jag håller inte med där. Som moderator gör man ju ofta sin bedömning av vilka trådar/postar som är okej, och vilka som av olika anledningar inte är okej.

Samma rimlighet borde kunna gälla även avatarer, signaturer och dylikt. Kolla till exempel vad Securion skrev om postandet av äckel.
Citera
2003-08-14, 16:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Finns det någon uppenbar orsak jag missat till att det inte finns någon ignore funktion i phpBB? Det vore väl det smidigaste, då kan man med ett enkelt knapptryck vara sin egen "moderator", och välja själv vad man inte vill ta del av...
Citera
2003-08-14, 17:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playpen
Finns det någon uppenbar orsak jag missat till att det inte finns någon ignore funktion i phpBB? Det vore väl det smidigaste, då kan man med ett enkelt knapptryck vara sin egen "moderator", och välja själv vad man inte vill ta del av...
Varje användare skulle ha en egen databas på de 55 000 andra användarnas avatarer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in