Citat:
Ursprungligen postat av schimp
Kanske dags att ställa ultimatum. Uppenbarligen mår du inte bra av att leva i ovissheten, förklara liksom att du inte bara klarar av att bara vara vän med henne.
Att hon hör av sig till dig ger ju dig hopp och glädje för stunden. (?)
Ifall hon inte vill ta steget närmare dig bör du förklara för henne att du måste ta dig i kragen och gå vidare. Hur hårt det än kommer kännas så kommer du må betydligt bättre efter när tiden läkt.
Och om hon är en så bra vän så kommer hon förstå dig. Och förhoppningsvis inte höra av sig mera.
Bränn alla broar, mitt tips
Du har helt rätt, tyvärr.
Hon har sagt flera gånger att hon vet att det vettigaste vore att bryta kontakten. Det kom upp på förslag nu också, från hennes sida. Hon bad om ursäkt för att hon hade hört av sig och sa att hon kände sig egoistisk.
Jag vet också att jag skulle må bättre av det. Hon är en så bra vän att hon skulle respektera det, det vet jag också. Trots att det är jobbigt för henne kommer hon inte att höra av sig till mig i första taget nu. Det gör hon för min skull, för jag vet att hon vill egentligen. Om man försöker bortse från mina känslor för henne är hon ändå en person jag älskar och verkligen bryr mig om. Att då i egenskap av bästa vän säga upp kontakten är inte så lätt. Samtidigt vet jag att hon mår dåligt av att jag mår dåligt.
Jag är fortfarande i första stadiet av förtvivlan, det bästa är att låta det gå lite tid och se vad som händer.