2008-12-14, 15:37
Medlem
RTDs avatar
Har tankat massa filmer men alla är så att de är uppdelade i cd1 och cd2, det borde finnas något program för de eller har jag helt fel ? som rubriken säger, hur sättar jag "ihop dem"

Tacksam för svar / rtd
Citera
2008-12-14, 15:57
Medlem
LasseKongoos avatar
Programmet heter "VirtualDub" och med detta kan du klistra samman avi-filer.
Googla för guider, finns flera såna
Citera
2008-12-14, 16:08
Medlem
sommarlovs avatar
Helt onödigt, en vettig spelare som tex Bsplayer hoppar automagiskt till del 2 när 1an är klar.
Citera
2008-12-14, 16:11
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Helt onödigt, en vettig spelare som tex Bsplayer hoppar automagiskt till del 2 när 1an är klar.

Precis, dom flesta spelare gör detta idag, även stationära dvd-spelare hoppar automatiskt vidare till del2 så det finns egentligen ingen större anledning att klistra samman.
Citera
2008-12-14, 16:33
Medlem
njetski-s avatar
Annars finns "AVI MPEG RM WMV Joiner" (tror jag den heter) vilken gör jobbet snabbare än VirtualDub. (dock inte alltid att ljudet synkar efteråt, testa först innan du tar bort originalfilerna)
Citera
2008-12-14, 20:29
Medlem
DennisOlofs avatar
RTD, det finns en anledning till att dom är uppdelade, just eftersom dom ska få plats på två stycken CD-skivor. Nu har många gått över till DVD-R men det är fortfarande så att man oftast delar upp saker i rätt storlek så att det passar.

Ett problem är t.ex. om filer är större än 2Gb eftersom då kan du inte bränna ut enlist ISO, då måste du välja UDF formatet till DVD skivan, det innebär att den kanske inte är läsbar på alla system och enheter.

Undantaget är ju x264 filer som passar på en dvd skiva och är i .mkv vilket är lite synd, jag hade gärna sett att dom också varit uppdelade så att dom med säkerhet går att läsa oberoende av operativsystem eller hårdvara.

Sedan om du letar så finns det faktiskt filer som är större numera, dvs som följer standarden men är 2x700mb 3x700mb eller 4x*700mb stora. Om någon skrev kan du sätta ihop eller dela upp dem med virtual dub och det går mycket fort då man inte gör något med innehållet.
Citera
2008-12-14, 20:36
Medlem
kimdah2002s avatar
Varför skall man klydda med att sätta ihop dom? Alla moderna dvd spelare spelar ju upp avi som standard och den enda "nackdelen" är att man får två rubriker i menyn men det kan man väl leva med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in