2008-12-14, 15:07
Medlem
Karatepungs avatar
tjena!

Vi är några stycken som hade tänkt att spela lite tillsammans. Gitarrer, bas och piano. Nu börjar det ju närma sig julafton och jag funderar på om man kunde köpa något som vi kan ha nytta av allihopa. Det rör sig inte om någon inspelning utan vi spelar bara "på skoj". Så mkt mer än 2 000 vill jag inte lägga ner.

tack på förhand!
Citera
2008-12-15, 01:52
Medlem
Shamzis avatar
du skulle ju kunna köpa en liten digitalporta om du inte tycker det är för mycket.
Det är en pryl du använder för att spela in musiken på plats, flera olika instrument.
Man kan även spela in var för sig m.m.
Citera
2008-12-15, 01:53
Bannlyst
En mikrofon och ett DJset är väl bra att ha?
Citera
2008-12-15, 03:30
Medlem
Shalashaskas avatar
Vad sägs om denna?
http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id=563022&artno=186344&fm=1
Citera
2008-12-15, 04:55
Medlem
Schnauzers avatar
köp nån effektpedal om du inte redan har, ganska kul grej.

eller gör som jag tänker göra efter jul och köp en jävla massa telekablar, strängar och plektrum som är en jävla förbrukningsvara och otroligt tråkigt att behöva köpa.
Citera
2008-12-15, 06:37
Bannlyst
Du ska ju naturligtvis trycka upp lite tröjor med namnet på ert band!
Citera
2008-12-15, 08:48
Medlem
Karatepungs avatar
Bra idéer! Tack så mkt! Digitalportan låter helt klart spännande. Strängar och sånt känns ju lite tråkigt och angående tröjorna är det ju inte riktigt något band det rör sig om.

Är det den som shalashaksa nämnde som gäller eller? Då krossar jag ju min budget något men det får det vara värt så här i finanskrisens tider!
Citera
2008-12-15, 23:35
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Bra idéer! Tack så mkt! Digitalportan låter helt klart spännande. Strängar och sånt känns ju lite tråkigt och angående tröjorna är det ju inte riktigt något band det rör sig om.

Är det den som Shalashaksa nämnde som gäller eller? Då krossar jag ju min budget något men det får det vara värt så här i finanskrisens tider!
Jag tycker det är en bra porta då den är enkel att jobba med och även kan spela in flera kanaler samtidigt.
Citera
2008-12-16, 06:29
Medlem
Ett munspel!
Detta lilla fantastiska instrument, som snart finns i var mans ägo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in