• 2
  • 3
2010-08-23, 04:56
Medlem
DRD4s avatar
Funkar GALET! bra för mig, somnar hårt och mår inte fuckat dagen efter som på tex stilnoct(skittabletter).

Dom är receptfria i större delen av världen.

Det är mystiskt att dom inte skrivs ut mer, för mig är det en tablett som skapar balans i systemet, inte tvärtom som narkotiska sömntabletter gör.

Erektion är en biverkning av melatonin.
Citera
2010-08-23, 05:57
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGirl
Fått dessa utskrivet och tog enligt ordination, en tablett..
Tog en tablett om dagen i två dagar och mådde/mår fortfarande åt helvete. Sjukt stark migrän, illamående, och sån jävla yrsel så jag inte ens kunde stå upp.
Huvudvärken är fortfarande kvar, inte migränen men en otrolig huvudvärk.
Skulle aldrig ta dom igen
Alltså, köpte du säkra (testade) Melatonin? Finns nämligen en uppskö av mer eller mindre seriösa tillverkare som ingen levande själ klart kan säga vad de innehåller utöver melatonin. Det är som med alla kemiskt framtagna piller, och många slarvar tyvärr vid tillverkligen och då kan det komma med spår av ämnen som en och annan inte tål.

Melatonin ska f ö tas någon halvtimme före sängingsdags, men det är också som någon skriver ovan; tillsatt melatonin är sockerpiller om du inte har melatoniinstöringar. Ovanpå det är det osäkert att melantonin överhuvudtaget fungerar. Jag vet att det inte fungerade för mig, i vart fall.
Senast redigerad av Pinkskin 2010-08-23 kl. 06:05.
Citera
2010-08-23, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Alltså, köpte du säkra (testade) Melatonin? Finns nämligen en uppskö av mer eller mindre seriösa tillverkare som ingen levande själ klart kan säga vad de innehåller utöver melatonin. Det är som med alla kemiskt framtagna piller, och många slarvar tyvärr vid tillverkligen och då kan det komma med spår av ämnen som en och annan inte tål.

Melatonin ska f ö tas någon halvtimme före sängingsdags, men det är också som någon skriver ovan; tillsatt melatonin är sockerpiller om du inte har melatoniinstöringar. Ovanpå det är det osäkert att melantonin överhuvudtaget fungerar. Jag vet att det inte fungerade för mig, i vart fall.

Ja, jag fick dom utskrivet av läkare.
Citera
2011-07-13, 11:27
Medlem
DearLeaders avatar
*Bump*

Har just fått dom utskrivna.Kan man bli "rolig" på dom på något sätt?
Citera
2011-07-13, 12:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
*Bump*

Har just fått dom utskrivna.Kan man bli "rolig" på dom på något sätt?

Nej det kan man absolut inte, det är ett hormon.

Och att använda Circadin i flera månader i streck är inte rekommenderat pga många biverkningar, står så i Fass och finns mkt att läsa om biverkningarna på google.
Citera
2011-07-13, 14:00
Medlem
Psykotons avatar
Lite offT, men har någon koll på om det är OK att käka Cirkadin i rekommenderad dos, om man tar opioider mot svår smärta, och bensodiazepiner (normala doser, som jag inte ens känner av)?

Har så grymt svårt att sova på sommaren när det är ljust.

Har tagit melatonin förut, men då hade jag svagare smärtmedicin. Tror inte att det är någon som helst risk, men better safe than sorry

Ha de gött i värmen!
Citera
2011-07-13, 14:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Lite offT, men har någon koll på om det är OK att käka Cirkadin i rekommenderad dos, om man tar opioider mot svår smärta, och bensodiazepiner (normala doser, som jag inte ens känner av)?

Har så grymt svårt att sova på sommaren när det är ljust.

Har tagit melatonin förut, men då hade jag svagare smärtmedicin. Tror inte att det är någon som helst risk, men better safe than sorry

Ha de gött i värmen!

Ja det är lugnt, tar det ofta ihop med kodein/morfin o mina somadril när jag ska sova djupare, ingen risk för andningsdepression eller så.
Citera
2011-07-13, 16:35
Medlem
Slingshots avatar
Och när Melatonin inte fungerar på mig brukar jag ta 2 gram Phenibut och då sover jag 8 timmar +, binder till GABA-B precis som GHB, så är också ett lagligt alternativ.
Citera
2011-07-13, 16:52
Medlem
jonness avatar
Melatonin är dessutom en tryptamin.
Citera
2011-07-13, 17:19
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes
Melatonin är dessutom en tryptamin.

Nja L-tryptophan omvandlas till serotonin och melatonin.
Citera
2011-07-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Funkar GALET! bra för mig, somnar hårt och mår inte fuckat dagen efter som på tex stilnoct(skittabletter).

Dom är receptfria i större delen av världen.

Det är mystiskt att dom inte skrivs ut mer, för mig är det en tablett som skapar balans i systemet, inte tvärtom som narkotiska sömntabletter gör.

Erektion är en biverkning av melatonin.
Dfungerar bara på folk med melatoninstörnig, därför skrivs de inte ut till alla
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här