Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2008-12-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2kewl4u
Försvinner inte Garantin när du öppnar upp datorn?
Brukar väl sitta en lapp där som inte får gå sönder..

Kolla i Grafikkortsinställningarna så den kör OpenGL/Direct3D.
Kolla även i spelen att den inställd på OpenGL/Direct3D.

ok ska se, är du säker på att det gäller kompletts datorer
Citera
2008-12-15, 15:55
Medlem
Aldains avatar
Garantin försvinner inte bara för att du öppnat datorn. Om jag minns rätt så måste försäljaren, om du anmäler felet inom 6 månader, kunna bevisa att datorn var felfri när du fick den (vilket är i praktiken omöjligt) om han vill slippa undan att reparera den.

Ligg på Komplett om att du vill ha frakten betald(fraktlapp heter det tror jag), du kan bland annat referera till http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=133
"Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig."
Acceptera inte att du ska ligga ute med pengarna för frakten, gör du det kommer du aldrig få tillbaka något...

Har själv haft enorma problem med en dator som just Komplett plockade ihop, men behövde aldrig betala en spänn trots att jag tvingades skicka in den ett flertal gånger (samt givetvis öppnade den och tom plockade runt med andra grafikkort och minnen). Men var som redan sagts för fan säker på att det faktiskt är fel på datorn och att du inte bara har en kass piratad Windows version, för är det inget fel på den blir det nog runt en tusenlapp i kostnad för dig (du tvingas betala tillbaka frakten samt handhavande-avgift).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in