Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-14, 13:43
Medlem
Flytande_argots avatar
Prova att installera om grafikdrivrutinerna, det känns väl som en rätt vettig ände att börja nysta i?

Och är det fel på burken så har jag svårt att tänka mig att du skulle behöva stå för frakten, det verkar ju orimligt?
Citera
2008-12-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatrademarc
windows startar normalt, ser den blåa randen röra sig från vänster höger, istället för blåa välkomstbakrunden är de helt svart, men ja kan röra musen under de svarta fältet. Jag tror att jag måste betala frakten själv ja, någon som köpt från komplett som kan intyga ?

Gäller saken ett garanti-ärende ska du som kunde inte behöva betala frakterna då det är dem som skickat en defekt produkt. Dock kan du behöva ligga ute med pengarna tills de har konstaterat att det är ett garantiärende. Gäller att vara på dem som hungriga gamar, annars gör de bara som de vill.
Citera
2008-12-14, 13:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronken
Gäller saken ett garanti-ärende ska du som kunde inte behöva betala frakterna då det är dem som skickat en defekt produkt. Dock kan du behöva ligga ute med pengarna tills de har konstaterat att det är ett garantiärende. Gäller att vara på dem som hungriga gamar, annars gör de bara som de vill.

Och verkligen se till att det rör som ett fel. Om Komplett tar tillbaka burken, undersöker den och konstaterar att det handlar om handhavandefel snarare än ett tekniskt fel så blir man tydligen debiterad ett antal hundra kronor i form av undersökningsavgift och arbetstid (400 kr/timme) och frakten får man tydligen också stå för själv i det läget.
Citera
2008-12-14, 14:06
Medlem
Citat:
En annan sak också, windowsen jag använder är pirat så.

Testa att lägga in ett annat OS om det inte är grafikdrivarna. Får du problem även då har du goda skäl att returnera datorn för att få den undersökt.
Senast redigerad av ncg 2008-12-14 kl. 14:08.
Citera
2008-12-14, 14:08
Medlem
edit---
Tappade ord
Citera
2008-12-14, 17:39
Medlem
Men de är ju inte så att de rör sig om nått gammalt skrot de är ju en toppmodern dator.. och när man startar den låter den även lite skum måste ja säga det typ låter som nånting tar i något, svårt att förklara men
Citera
2008-12-14, 19:28
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Men de är ju inte så att de rör sig om nått gammalt skrot de är ju en toppmodern dator.. och när man startar den låter den även lite skum måste ja säga det typ låter som nånting tar i något, svårt att förklara men

ok, är till 99% säker på vad problemet är. skruva upp datorn och se till så att cpu kylaren är rätt monterad. och att den sitter som den ska.
Citera
2008-12-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
ok, är till 99% säker på vad problemet är. skruva upp datorn och se till så att cpu kylaren är rätt monterad. och att den sitter som den ska.

Är inte van vid att handskas med datorbyggande osv har endast bytt grafikort på en gammal burk, .. asså borde inte komplett ha skött allt dedär ? och om de är kylaren hur kan datorn ens starta då och sen under själva dator användningen hörs inget fel ju
Citera
2008-12-14, 22:20
Medlem
Har skruvat upp o kollat, tydligen är de min cd rom som låter kefft när datorn startar annars verkar allt vara normalt där inne. har installerat andra drverutiner nu också.. Nu har problemet med att datorn fryser försvunnit men nu laggar det utav bara helvete på alla spel och på CS vanliga 1.6 har jag runt 20 fps när jag är i strid..(för er som är bekanta med spel)
Citera
2008-12-14, 22:20
Medlem
Har skruvat upp o kollat, tydligen är de min cd rom som låter kefft när datorn startar annars verkar allt vara normalt där inne. har installerat andra drverutiner nu också.. Nu har problemet med att datorn fryser försvunnit men nu laggar det utav bara helvete på alla spel och på CS vanliga 1.6 har jag runt 20 fps när jag är i strid..(för er som är bekanta med spel)
Citera
2008-12-15, 10:25
Medlem
Någon som vet hur ja ska åtgärda de problemet med svart start ?
Citera
2008-12-15, 10:58
Medlem
2kewl4us avatar
Citat:

Försvinner inte Garantin när du öppnar upp datorn?
Brukar väl sitta en lapp där som inte får gå sönder..

Kolla i Grafikkortsinställningarna så den kör OpenGL/Direct3D.
Kolla även i spelen att den inställd på OpenGL/Direct3D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in