2022-03-02, 01:01
Medlem
Hon har ramlat framför T-banan enligt bekräftade uppgifter från hennes frisör, verkar blivit av med vårdnaden av alla ungar på köpet dessutom. Det är ingen app, hon ser ut så efter olyckan. Såg henne på ett fik i Stockholm med mina egna ögon.
Citera
2022-03-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spajder3217
Hon har ramlat framför T-banan enligt bekräftade uppgifter från hennes frisör, verkar blivit av med vårdnaden av alla ungar på köpet dessutom. Det är ingen app, hon ser ut så efter olyckan. Såg henne på ett fik i Stockholm med mina egna ögon.

De som trillar framför tunnelbanan slutar krossade i ett blodbad med avhuggna armar och ben, de får inte ett rynkigt ansikte och grått hår som en 90-åring.

Och hon har väl 4 ungar med 4 olika pappor, så skulle hon ha förlorat vårdnaden om allihopa samtidigt, då?

Låter helt osannolikt.
Citera
2022-09-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max111
De som trillar framför tunnelbanan slutar krossade i ett blodbad med avhuggna armar och ben, de får inte ett rynkigt ansikte och grått hår som en 90-åring.

Och hon har väl 4 ungar med 4 olika pappor, så skulle hon ha förlorat vårdnaden om allihopa samtidigt, då?

Låter helt osannolikt.

Någon som har mer info om vad som hänt med Catarina och varför hon förlorat vårdnaden om barnen? Hon lägger ibland upp bilder på en av döttrarna, medan övriga lyser med sin frånvaro.
Citera
2024-01-13, 15:18
Medlem
Semperexians avatar
Helvet vad pinsamt. Kungahuset och hon är som en enda stor familj ju! Och skönt att hon börjar sin namesdroppinglista med sig själv "Jag och..."

Citat:
Stort grattis till kronprinsessan Victoria, jag hoppas du får en fantastisk födelsedag! Jag glömmer ju aldrig när Nicholas var med mig på Victoriadagen på Solliden och pekade på adjutanten i sin tjusiga klädsel och mössa och sa ”Är det där kungen?” Kungen skrattade och pekade på sig själv och sa ”Det är jag som är kungen” men Nicholas var extremt tveksam, en vanlig farbror i kostym typ. Gud vad vi skrattade, jag och drottningen och min mamma och Victoria och kungen själv.

Hon verkar ha fått gratissemester med dold reklam

https://www.instagram.com/p/Cf8o1uSD5SH/
Senast redigerad av Semperexian 2024-01-13 kl. 15:23.
Citera
2024-11-16, 22:59
Medlem
Noterade att hon letar nya offer på Tinder….. 😱
Citera
2025-06-12, 00:44
Medlem
Idag 2025-06-12 står det på Post- & inrikes tidningar under avdelning Familjerätt (www.poit.bolagsverket.se):

"Kungörelsetext
Attunda tingsrätt har 2025-06-10 beslutat om anordnande av förvaltarskap enligt föräldrabalken för Catarina Hurtig, ... "
Citera
2025-06-12, 22:52
Medlem
Ojdå, vad innebär det egentligen?

Kåken hon bor i såldes igår vad det verkar.
Citera
2025-06-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Ojdå, vad innebär det egentligen?

Kåken hon bor i såldes igår vad det verkar.

Chat-gpt förklarar det väldigt bra både vad god man innebär respektive förvaltare:

"En god man är en frivillig insats där huvudmannen behåller sin rättshandlingsförmåga, medan en förvaltare är en tvångsåtgärd där huvudmannen förlorar sin rättshandlingsförmåga. God man är en person som hjälper till att sköta ekonomiska och juridiska angelägenheter, medan förvaltare kan förvalta huvudmannens egendom och bevaka rättigheter. "
Citera
2025-06-13, 17:47
Medlem
God man har jag koll på men vad ska egentligen till för att en 50-årig flerbarnsmamma skall hamna under förvaltarskap? Det är väl inte särskilt vanligt, knappast ens för folk som åker i fängelse antar jag? Och om man är två föräldrar så är det väl rimligare att vårdnaden om barnen övergår till den andre om skäl finns. Men att helt tappa sin rättshandlingsförnåga, det är väl ändå något alldeles extra?
Citera
2025-06-14, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
God man har jag koll på men vad ska egentligen till för att en 50-årig flerbarnsmamma skall hamna under förvaltarskap? Det är väl inte särskilt vanligt, knappast ens för folk som åker i fängelse antar jag? Och om man är två föräldrar så är det väl rimligare att vårdnaden om barnen övergår till den andre om skäl finns. Men att helt tappa sin rättshandlingsförnåga, det är väl ändå något alldeles extra?

Du har rätt, det är inte vanligt eller "lätt" att hamna under förvaltarskap. Efter ett par års följande av diverse kungörelser är det dock min uppfattning att antalet personer som sätts under förvaltarskap blivit fler och det sker i alla åldrar, inte bara äldre personer som man kan anta ha drabbats av demens. En formulering som far genom huvudet är att personen ej är tillräknelig och det kan man vara genom sjukdom (främst psykisk sådan men även fysisk), missbruk etc.

Formell förklaring enligt AI:

"Förvaltarskap regleras i föräldrabalken (FB), kapitel 11. Det innebär att en person, på grund av sjukdom, psykisk störning eller liknande, kan få en förvaltare utsedd för att hantera hens angelägenheter om hen inte själv kan det. Förvaltarskapet innebär att huvudmannen förlorar sin rättshandlingsförmåga och kan inte ingå avtal eller bestämma över sin ekonomi inom det område som förvaltaren företräder.

Huvudpunkter om förvaltarskap:
Syfte:
Att hjälpa personer som på grund av nedsatt beslutsförmåga behöver stöd för att bevaka sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för sin person.

När det kan bli aktuellt:
Vid sjukdom, psykisk störning, försvagat hälsotillstånd eller liknande.

Vem beslutar:
Tingsrätten."

Hittade även detta som styrker din uppfattning om att det är en ovanlig åtgärd:

"Förvaltarskap är en viktig åtgärd för att skydda personer som inte själva kan ta hand om sina angelägenheter. Det är dock en åtgärd som ska användas restriktivt och endast när det är absolut nödvändigt."
Citera
2025-06-14, 22:33
Medlem
Hörde så sent som idag på radio om en kvinna vars far mördat hennes mor, och där han trots detta hade haft vårdnaden om henne, samtidigt som han själv satt i fängelse, vilket i sig låter helt sjukt och även styrker min uppfattning att det ska till exceptionella omständigheter för att någon skall hamna under förvaltarskap, om man inte är typ förståndshandikappad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in