Hejsan
Jag funderar på vad som är bäst, dvs mest optimalt för min bärbara dator med en Intel core duo T2500 på 2000 Mhz.
Ska man ha 32 bitars eller 64 bitars os till den egentligen och vad blir skillnaden om jag byter till 64 bitars os?
Just nu har jag Win XP Pro Sp3 32 bitars os med 1 GB minne på min bärbara dator, en LG T1 express dual.
Är det bra eller hade det varit bättre att jag hade bytt upp mig till en 64 bitars version istället?
Jag har för övrigt också provat att sätta in mer mer minne i datorn så jag får 1,5 GB men det verkar inte fungera av någon konstig anledning.
Datorn dyker och säger något om irq på den blå skärmen och sedan startar den om och återställs.
Jag ska försöka förklara lite bättre och börja med att säga att det finns två minnesplatser i den, en med något litet konstigt minne på 500 Mb och en plats ett vanligt ddr2 pc 5300 minne och där är nu ett minne med 500 Mb
När jag provade att byta till ett minne på 1 GB gick den en stund och sedan började den dyka, dvs få blå skärm där det bla stod något om irq, vilket jag tycker verkar lite konstigt för minnet har väl ingen irqplats som jag förstår det
Vad tror ni att det kan vara för fel när det inte går att sätta in ett större minne på den?