Titel:
Godkväll kära flashbackare.
Förord:
Inspirerad av OnYs och seb-s tråd (https://www.flashback.org/showthread.php?t=443355 - Ventrilo-crack) så tycker jag att vi borde ta en titt på det, vi flashbackare tillsammans.
För tillfället finns det ingen crackad version ute och det är nog inte helt omöjligt att göra om det som OnY och seb-s gjorde tidigare, mycket är samma.
Översikt:
För tillfället har servern en cap på 8 personer vilket betyder att efter det så släpps det inte in fler. Exakt detta problem hade dom i den tidigare versionen.
Jag har setat och kollat på det här idag och kom fram till att det vore trevligt att ha någon att bolla idéerna med.
Hittills har jag lyckats med att få in 10 pers på servern.
9 utan problem, men när den 10:e disconnectar så blir det lite knas (vad vet jag inte riktigt men saker händer, dock så kraschar inget).
Det är bara reserverat minne för 9 platser, så man måste hitta en ny plats för arrayen med användarna.
Detta är vad som gjorts hittills:
Nu är det inte långt kvar, tack vare OnY och seb- så är det mesta redan löst. Sedan finns det självklart en hel del andra buggar, men ingenting som vi inte kan lösa!
Godkväll kära flashbackare.
Förord:
Inspirerad av OnYs och seb-s tråd (https://www.flashback.org/showthread.php?t=443355 - Ventrilo-crack) så tycker jag att vi borde ta en titt på det, vi flashbackare tillsammans.
För tillfället finns det ingen crackad version ute och det är nog inte helt omöjligt att göra om det som OnY och seb-s gjorde tidigare, mycket är samma.
Översikt:
För tillfället har servern en cap på 8 personer vilket betyder att efter det så släpps det inte in fler. Exakt detta problem hade dom i den tidigare versionen.
Jag har setat och kollat på det här idag och kom fram till att det vore trevligt att ha någon att bolla idéerna med.
Hittills har jag lyckats med att få in 10 pers på servern.
9 utan problem, men när den 10:e disconnectar så blir det lite knas (vad vet jag inte riktigt men saker händer, dock så kraschar inget).
Det är bara reserverat minne för 9 platser, så man måste hitta en ny plats för arrayen med användarna.
Detta är vad som gjorts hittills:
Kod:
För user limit-spärren: Ändrat CMPn på offseten 0040BFAE till CMP EAX,0E Ändrat CMPn på offseten 0041AEEB till CMP EAX,0F Ändrat CMPn på offseten 0041ADC2 till CMP DWORD PTR DS:[43D4F0],0F. För att det inte ska krascha: Ändrat CMPn på offseten 004116A4 till CMP EAX,0E Ändrat MOVn på offseten 004116AB till MOV ECX,0E Ändras för att få mer plats i minnet: Klienterna som ansluter börjar sparas på offsetten 43D4CC. Ändra detta till 43D6A0 ~75 ändringar görs. Även en till offsett ska ändras från 43D4D0 till 43D6A4. 1 ändring görs Detta kan göras genom att lägga in dom båda filerna i en byte editor och ändra. Kom ihåg att när du ändrar så skriver du inte in 43D4CC utan CCD443.
Nu är det inte långt kvar, tack vare OnY och seb- så är det mesta redan löst. Sedan finns det självklart en hel del andra buggar, men ingenting som vi inte kan lösa!
Tyvärr är fallet inte så, men följer tråden med spänning!