• 2
  • 3
2009-01-03, 11:50
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfnk
jag har hört någonstans att typ var 10miljonde person kan föreställa sig den fjärde rumsdimensionen; ngn som vet om detta är sant eller inte?
Skämtar du? I så fall finns det ju bara en i genomsnitt i ett helt land av Sveriges storlek som skulle förstå den.

Att förstå den fjärde dimensionen tid, gör nog flera hundra tusen människor bara i Sverige, men det är enbart en gissning från min sida.

Om vi bortser från de ytterst små storlekarna enligt strängteorierna så skulle en femte dimension för mig kunna vara parallella universum eller något som är mycket större än vårt universum och som omfattar ett nästan oändligt antal parallella universum som i sin tur bildar en helhet av något annat. Men detta är naturligtvis bara spekulationer.
Citera
2009-01-03, 15:50
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Skämtar du? I så fall finns det ju bara en i genomsnitt i ett helt land av Sveriges storlek som skulle förstå den.

Att förstå den fjärde dimensionen tid, gör nog flera hundra tusen människor bara i Sverige, men det är enbart en gissning från min sida.

Om vi bortser från de ytterst små storlekarna enligt strängteorierna så skulle en femte dimension för mig kunna vara parallella universum eller något som är mycket större än vårt universum och som omfattar ett nästan oändligt antal parallella universum som i sin tur bildar en helhet av något annat. Men detta är naturligtvis bara spekulationer.
Åsyftades inte den fjärde rumsdimensionen, och inte den första tidsdito?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in