2008-12-13, 21:17
Medlem
Hejsan, jag undrar om det finns ett sätt att starta ett program som normalt öppnas i helskärm men få det att , ja , inte öppnas i helskärm. Det funkar inte att gå in på inställningar då det inte finns något att göra där med upplösningen resp. helskärm.

Finns det ett annat sätt eller är det omöjligt?

tack på förhand!
PS. Jag har sökt.
Citera
2008-12-13, 21:19
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanGohran
Hejsan, jag undrar om det finns ett sätt att starta ett program som normalt öppnas i helskärm men få det att , ja , inte öppnas i helskärm. Det funkar inte att gå in på inställningar då det inte finns något att göra där med upplösningen resp. helskärm.

Finns det ett annat sätt eller är det omöjligt?

tack på förhand!
PS. Jag har sökt.

Det finns ibland i vissa program, option att köra i "Window(ed) mode" antingen på egenskaper för programmet eller väl inne i programmet. Annars kan man ofta lägga till det som en växel i programmets körfält ex: "C:/programmetsmapp/program.exe -window"
Citera
2008-12-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Det finns ibland i vissa program, option att köra i "Window(ed) mode" antingen på egenskaper för programmet eller väl inne i programmet. Annars kan man ofta lägga till det som en växel i programmets körfält ex: "C:/programmetsmapp/program.exe -window"

Om man kör det på skiva eller.. daemon, så skriver man F:/program.exe -window

Gjorde det nyss alltså och det enda som hände var att programmet undrade om jag ville ändra skärmupplösningen till den ursprungliga (vilket är helskärm, och vilket jag inte vill), trots det så funkade det inte..
Citera
2008-12-13, 21:59
Medlem
Andreasvbs avatar
Det är bara spel som stöder det som det fungerar på, ALLA spela har olika funktioner och namn på växlar, 90% av alla spel har inte ens någon funktion för växlar ö.h.t.

Man får läsa manualen eller söka om spelet har en sådan funktion.

Sen finns det program som kan försöka tvinga det i fönsterläge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in