2008-12-13, 17:36
Medlem
Tja tänkte titta lite på tv6 nyss ,fast så märker jag att jag inte har den. Jag gör en kanalsökning på min tv fast jag hittar den inte. Hade för mig att den var gratis och någon som vet varför jag inte kan hitta den? Jag kör med en boxer hemma.

ty
Citera
2008-12-13, 17:39
Medlem
Dorothees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoke123
Tja tänkte titta lite på tv6 nyss ,fast så märker jag att jag inte har den. Jag gör en kanalsökning på min tv fast jag hittar den inte. Hade för mig att den var gratis och någon som vet varför jag inte kan hitta den? Jag kör med en boxer hemma.

ty
Den är gratis, kontakta dom du köpte av, den ska finnas med i utbudet!
Citera
2008-12-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
Den är gratis, kontakta dom du köpte av, den ska finnas med i utbudet!

okej menvafan den borde vell komma upp när jag kanalsöker?
Citera
2008-12-13, 18:13
Medlem
Under---18s avatar
Den är inte gratis i att 100% av Sverige ska kunna se den, som svt och TV4.
Citera
2008-12-13, 18:54
Medlem
Titus pollos avatar
Det är din kabeltv-operatör som avgör om du ska få se den eller inte.
Den tillhör som sagt inte de allmänna kanalerna som under18 påpekar.
Citera
2008-12-13, 20:42
Bannlyst
Jo
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marks%C3%A4nd_digital-TV#Sverige
Citera
2008-12-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Den är inte gratis i att 100% av Sverige ska kunna se den, som svt och TV4.

hmm har hört eller läst om de att de är 100% gratis till alla, man skulle bara gr en kanalsökning så får man den.. verka dock inte som de
Citera
2008-12-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoke123
hmm har hört eller läst om de att de är 100% gratis till alla, man skulle bara gr en kanalsökning så får man den.. verka dock inte som de

edit*ah som spooz skrev
Citera
2008-12-14, 02:27
Bannlyst
Visst ska TV6 alltid finnas, åtminstone digitalt. Den är en s.k. must carry-kanal.

När mitt bostadsområde gick över från analog kabel-tv till digital-tv (Tele2) fick vi hämta ut gratis boxar. Informationen vi fick var att TV6 var en av de kanaler man skulle kunna få in utan box, alltså genom enbart kabeln. Icke sa Nicke! Jag får endast in SVT, TV4 plus lokal-tv utan box. Så inte sjutton får man in den gratis överallt!
Citera
2008-12-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Visst ska TV6 alltid finnas, åtminstone digitalt. Den är en s.k. must carry-kanal.

När mitt bostadsområde gick över från analog kabel-tv till digital-tv (Tele2) fick vi hämta ut gratis boxar. Informationen vi fick var att TV6 var en av de kanaler man skulle kunna få in utan box, alltså genom enbart kabeln. Icke sa Nicke! Jag får endast in SVT, TV4 plus lokal-tv utan box. Så inte sjutton får man in den gratis överallt!

Vet vad som är felet nu. Om vi säjer att du har en gammal tv så går bara dom gammla signalerna. Dom nyare TV burkarna har en insatt omvandlare kan vi säja. Omvandlaren gör om dom analoga signalerna till digitala signaler. För det var ju så för ett tag sen att man sönde i analoga signaler fast nu har man börja med digitala. Så du ska köpa en omvandlare! tx på omvandlare: DVB- T RECEIVER.

vet inte om så många fatta nu fast skrev bara ihop en snabbis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in