2008-12-12, 21:26
Medlem
Infirmuss avatar
När jag var liten kicka sändes ett barnprogram på tv som hette Simpor och grodfötter, jag har nu försökt få tag på det i flera år, google har inte hjälpt mig speciellt mycket och inte blocket heller.
Är det någon som vet vart det finns att få tag på eller någon som har den till salu, alternativt kunna kopiera den till mig?
Skickade ett mail till svt för att höra med dem om det fanns någon dammig kopia längst in i arkivet som inte behövdes längre men jag fick inget svar, nu börjar jag bli mäkta desperat efter det programmet!
Help plx?
2008-12-12, 21:29
Medlem
volkovs avatar
Jaaa, det minns jag, fast bara delvis. Har för mig att det var en syster och en bror, och att de bodde på en vind?
2008-12-12, 21:33
Medlem
sommarlovs avatar
Saxat från Wikipedia:

Simpor och Grodfötter var ett barnprogram som sändes i SVT kring 94-95. Ramberättelsen handlade om en familj snurpingar (amfibiska människoliknande varelser) och hur de försökte leva i människornas samhälle. I programmet visades också kortare pedagogiska filmer.

En av skådespelarna i tv-serien var Niklas Hald.

Var du en liten kicka 1994?

En snabb Googling avlöjar att alla som var kickor och kackor runt 94 saknar den och vill köpa den.
Konstigt att inte SVT släpper den.
2008-12-12, 21:37
Medlem
BePositives avatar
Jag såg på det kom ihåg att det inte var bra
2008-12-12, 21:55
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Var du en liten kicka 1994?

tillräckligt liten för att fortfarande titta på barn-tv! (Men det gör jag än, så det säger inte så mycket)
2008-12-12, 21:56
Medlem
P3tters avatar
Klart man såg det!
Kommer ihåg att det var lite läskigt, eller obehagligt med dom där "människorna".
Inte lika farligt som Ika i rutan dock.
2008-12-12, 21:58
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3tter
Klart man såg det!
Kommer ihåg att det var lite läskigt, eller obehagligt med dom där "människorna".
Inte lika farligt som Ika i rutan dock.

Nu ska vi inte vara sånna mot kultur-tv, Ika var min första kärlek!
2008-12-12, 22:20
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infirmus
Nu ska vi inte vara sånna mot kultur-tv, Ika var min första kärlek!
Ja, såklart, självklart! Var väldigt blandade känslor till Ika! Kärlek, rädsla, förundran och förvåning.
2008-12-12, 22:29
Medlem
Hundvalps avatar
Har suttit och tänkt på samma sak. Vill verkligen titta igenom det igen
2008-12-12, 23:18
Medlem
wonderlands avatar
Har för mig mamman var Mona Malm och pappa någon som påminde om Staffan Westerberg (fast han hade ngt finskt namn tror jag). Eller om det var mormor och morfar..jaja.. Inget vidare fräscht program så att säga. Fisklukter hit o dit.
2008-12-12, 23:33
Medlem
https://www.flashback.org/showthread.php?t=724304

By the way så har jag släpat hit alla mina VHS-band nu! Ska köpa en "video grabber" och få över allt till datorn så kan jag lägga upp alla avsnitt jag har av Simpor & Grodfötter!
2008-12-13, 00:28
Medlem
ensiferums avatar
Även jag såg det när jag var yngre.. Men vad fan är en "simpa" ? Om det är en korrekta grammatiska singular versionen av ordet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in