Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-12, 19:01
Medlem
Roygbivs avatar
Vad har Sertralin för halveringstid. Hur länge måste jag gå utan medicinen innan jag kan t.ex. trippa eller ta ecstasy.
Citera
2008-12-12, 19:53
Medlem
Pr3sts avatar
Försök att hålla upp i flera dagar. Helst en vecka. Jag upplevde dålig effekt av CS-droger när jag käkade sertralin. Annat funkade fint.
Citera
2008-12-12, 20:09
Medlem
Xalterads avatar
För hallisar så brukar det räcka att inte ta sin dos samma dag eller kanske även dagen innan. Tänk på att inte alla hallisar är lämpliga som ayahuasca eller DXM.
Jag skulle inte rekommendera att ta MDMA/MDA då dessa mer eller mindre tömmer serotonin förrådet.
Citera
2008-12-12, 20:42
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
För hallisar så brukar det räcka att inte ta sin dos samma dag eller kanske även dagen innan. Tänk på att inte alla hallisar är lämpliga som ayahuasca eller DXM.
Jag skulle inte rekommendera att ta MDMA/MDA då dessa mer eller mindre tömmer serotonin förrådet.

Jaså, det visste jag inte. Trodde ssri blockerade lika mycket hallucinogener som mdma. Men det är bra, kör på ett par dagar, eller en vecka om det är mdma.

Nån som vet om det är jobbiga symtom att kliva av från sertralin bara sådär.
Citera
2008-12-12, 22:38
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Jaså, det visste jag inte. Trodde ssri blockerade lika mycket hallucinogener som mdma. Men det är bra, kör på ett par dagar, eller en vecka om det är mdma.

Nån som vet om det är jobbiga symtom att kliva av från sertralin bara sådär.

jag tycker inte alls du ska kliva av ditt sertralin! Det är en av de "starkaste" SSRI preparaten och du får utsättningssymptom och även din depression/ångest tillbaka väldigt snabbt. Det är inte värt det... varför ska du käka E ? Skit i det fan..... håll dig nu frisk och drogfri på dina SSRI... du kommer tacka mig!!

Det finns en anledning till att du käkar SSRI = för att du har kemisk obalans i ditt serotonin system. MDMA fuckar upp ditt serotonin system ännu mer - sluta mixtra nu och håll dig borta från E!

Trust me man..... i know what im talking about....

Sup lite o käka lite benso eller ta lite speed... om du nu måste...
Citera
2008-12-13, 16:16
Medlem
pysokats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
jag tycker inte alls du ska kliva av ditt sertralin! Det är en av de "starkaste" SSRI preparaten och du får utsättningssymptom och även din depression/ångest tillbaka väldigt snabbt. Det är inte värt det... varför ska du käka E ? Skit i det fan..... håll dig nu frisk och drogfri på dina SSRI... du kommer tacka mig!!

Det finns en anledning till att du käkar SSRI = för att du har kemisk obalans i ditt serotonin system. MDMA fuckar upp ditt serotonin system ännu mer - sluta mixtra nu och håll dig borta från E!

Jag instämmer med föregående talare förutom att jag inte tycker att du borde dricka, käka bens eller ta speed. Jag tycker att du ska gå och ha trevligt med dina vänner som alltid finns där för dig om du behöver dom, det vet du.
Citera
2008-12-13, 19:48
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze

Joo, det har du nog rätt i. Kan ju kanske se vad medicinen kan göra för mig först och främst innan jag börjar självmedicinera. Håller på att sättas in på sertralinet så det är en bit kvar innan jag kommer få full dos. men tack för svaret, du övertygade mig... iaf för stunden

Citat:
Ursprungligen postat av pysokat
Jag instämmer med föregående talare förutom att jag inte tycker att du borde dricka, käka bens eller ta speed. Jag tycker att du ska gå och ha trevligt med dina vänner som alltid finns där för dig om du behöver dom, det vet du.

Mjoo, pysokat. Du har nog rätt. Men då får mina vänner (dvs. du) se till att komma hem snart och leka med mig
Citera
2008-12-13, 21:35
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Joo, det har du nog rätt i. Kan ju kanske se vad medicinen kan göra för mig först och främst innan jag börjar självmedicinera. Håller på att sättas in på sertralinet så det är en bit kvar innan jag kommer få full dos. men tack för svaret, du övertygade mig... iaf för stunden

kul att höra!!
Citera
2008-12-14, 12:18
Medlem
palmees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pysokat

Instämmer jag med.. Och även jag finns där...
Citera
2008-12-14, 18:42
Medlem
har själv erfarenhet av det här, brukar vanligtvis ta 75mg sertralin varje kväll, om det e trip eller e som väntar på fredagen så tar jag sista dosen sertralin på onsdag kväll, väntar du fler dagar så får du utsättningssymptomen som du kan läsa om på fass.se

men som dom andra säger så tycker jag att du helst ska skippa e, och ingenting överhuvedtaget nu när du håller på o börja medicineringen, var noga med att ta varje dagsdos sertra istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in