2008-12-12, 18:34
Medlem
Yoinkss avatar
Jag tänkte höra om någon kan tipsa om en slimmad version av Windows xp, helst med sp3 men sp2 går också bra om det är bättre.
Vad jag vet så kan man inte köpa någon slimmad version av xp, utan man läre tanka det?

Jag sitter med en rätt så kass dator och vill helt enkelt att det ska flyta bättre. Inga onödigt resurskrävande processer i bakgrunden osv. Internet explorer går bort direkt t ex. Vista teman också.

Nån som har nått hett tips? Har fått för mig att om man söker på "windows xp lite" på TPB eller liknande så får man fram det man letar efter, men det finns ju så många varianter och alla är antagligen olika, vissa sämre och andra bättre.

För att vara ännu tydligare så är mina krav att den ska vara snabb (självfallet), utan onödiga program. Anpassad för att kunna surfa och spela spel. Vill givetvis att den ska vara funktionell och inte bugga sönder om jag försöker göra nått märkvärdigt. Alltså, så stadig så möjligt.
Tack för kommande svar:P:P
Citera
2008-12-12, 18:35
Medlem
b0gfettos avatar
TinyXP kanske?
Citera
2008-12-12, 18:36
Medlem
Yoinkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
TinyXP kanske?

Ska kolla up det. Tackar
Citera
2008-12-12, 18:36
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoinks
Ska kolla up det. Tackar

Sök på det i forumet så hittar du info om det och andra alternativ. Är ett gäng trådar.
Citera
2008-12-12, 18:40
Medlem
Yoinkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Sök på det i forumet så hittar du info om det och andra alternativ. Är ett gäng trådar.

Ja du har rätt. Ska söka och se om jag hittar nått. Återkommer om jag inte hittar nått.

Moderatorerna: ni kan kasta tråden om ni anser att den är överflödig.
Citera
2008-12-12, 18:52
Medlem
BroRunkarns avatar
Har en polare som kör denna version på ett gammalt ök till dator. Det snurrar på fint menar han. Kan vara värt att kolla upp i ditt fall.

http://forumw.org/viewtopic.php?t=10...er=asc&start=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in