2008-12-12, 15:48
Medlem
Jag är väldigt ny på det här med daytrading. Men en sak jag lyckats lära mig är att inte lita på någon. ena minuten kan det heta en sak och andra sekunden kan det heta en annan samtidigt som det heter ännu en sak på något annat ställe.

Men om man nu är riktigt grön som alla är någon gång. Så är det väl ändå bättre att försöka sålla ut det man tror är bra och försöka blanda med ens egna personliga men gröna analyser.

Har hittat en sida som delar med sig utav sina analyser. Till ett pris såklart. dom skryter "som typ alla gör" om sina portföljer som ökat med massa hundra procent. Undrar bara. Är analytikerna på den sidan någorlunda skickliga eller är det bara ett gäng amatörer som startat ett företag?

Är det värt priset 149kr i månaden för två stycken analyser per dag ifrån dom?
Citera
2008-12-13, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Gilmour
Jag är väldigt ny på det här med daytrading. Men en sak jag lyckats lära mig är att inte lita på någon. ena minuten kan det heta en sak och andra sekunden kan det heta en annan samtidigt som det heter ännu en sak på något annat ställe.

Men om man nu är riktigt grön som alla är någon gång. Så är det väl ändå bättre att försöka sålla ut det man tror är bra och försöka blanda med ens egna personliga men gröna analyser.

Har hittat en sida som delar med sig utav sina analyser. Till ett pris såklart. dom skryter "som typ alla gör" om sina portföljer som ökat med massa hundra procent. Undrar bara. Är analytikerna på den sidan någorlunda skickliga eller är det bara ett gäng amatörer som startat ett företag?

Är det värt priset 149kr i månaden för två stycken analyser per dag ifrån dom?

NEJ 149 KR är ett antal aktier i dagens läge så värt det anser jag inte det vara men redeye är en bra sida, är själv ganska aktiv där och då jag också är amatör så får du se detta med kritiska ögon.

Du skriver att du är ny inom daytrading, får jag fråga dig hur mycket pengar du trada för, samtidigt skall jag ge dig ett litet råd när det kommer till redeyeanalyser och daytrading.. It doesnt work... En trading baseras på masspsykologi där du kan ta vilken aktie du vill och följa, med hjälp av rörelsens upprepelse så kan du förutse framtiden eller tro dig förutse den.
Citera
2008-12-13, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
NEJ 149 KR är ett antal aktier i dagens läge så värt det anser jag inte det vara men redeye är en bra sida, är själv ganska aktiv där och då jag också är amatör så får du se detta med kritiska ögon.

Du skriver att du är ny inom daytrading, får jag fråga dig hur mycket pengar du trada för, samtidigt skall jag ge dig ett litet råd när det kommer till redeyeanalyser och daytrading.. It doesnt work... En trading baseras på masspsykologi där du kan ta vilken aktie du vill och följa, med hjälp av rörelsens upprepelse så kan du förutse framtiden eller tro dig förutse den.

Jag har satt in 10 000kr i grundbelopp och varje gång jag köper/säljer så gör jag det inte för mer än 10% av mitt grundbelopp. Alltså 1000kr.

Jag tänkte att redeye kunde sköta analysen av den "mass psykologin" du pratar om nu när jag inte fattar nånting knappt utav detta. Men jag tycker själv att 149kr är ganska dyrt. Fast det blir ju över 60 aktieanalyser per månad. Men alla lär ju inte fungera.

Så jag antar att det bara är att fortsätta läsa på och försöka tjäna småpengar som gäller.
Citera
2016-08-07, 01:03
Medlem
Jag måste nog tyvärr bumpa denna.
Redeye.se publicerar ju en hel del analyser. Nu har jag gått igenom och tittat historiskt sett och dom är oftast off med runt 30-50% (för högt värderade).

Är det nån annan än jag som tycker att redeye publicerar mycket glädjeanalyser?
Citera
2016-08-07, 03:01
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjör
Jag måste nog tyvärr bumpa denna.
Redeye.se publicerar ju en hel del analyser. Nu har jag gått igenom och tittat historiskt sett och dom är oftast off med runt 30-50% (för högt värderade).

Är det nån annan än jag som tycker att redeye publicerar mycket glädjeanalyser?

Japp, senaste fing-analysen är haussig utav bara helvete.
Citera
2021-10-27, 20:27
Medlem
ningudos avatar
Funderade också på att joina redeye. Men har inte lust att betala 349kr I mån för glädjeanalyser.

Är glädje analyser fortfarande pågående i redeye eller har de förbättrats?

Har de I sina analyser bull och bear scenarior?
Citera
2021-10-27, 22:17
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Funderade också på att joina redeye. Men har inte lust att betala 349kr I mån för glädjeanalyser.

Är glädje analyser fortfarande pågående i redeye eller har de förbättrats?

Har de I sina analyser bull och bear scenarior?

Hela branschen publicerar glädjeanalyser för att det existerar en intresse konflikt mellan bolag som är uppdragsgivare och analytiker.

En analytiker som jobbar för bank kommer tappa kunder (bolag) om de skriver en short-analys.

Det är exakt samma skit på amerikanska sidor såsom SeekingAlpha.

Problemet är då att det finns ytterst få analyser av short karaktär. Short analyser lägger också upp legala problem genom stämningar etc så folk undviker dem.

En av den djupaste korruptionen inom finansbranschen är just det här med all bias av long-artiklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in