2008-12-12, 14:05
Medlem
Vill göra en rekond, ordentligt djuprengöring i all textil i bilen. Några tips på firmor som gör det seriöst med ångtvätt och allt?
Citera
2008-12-12, 15:45
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (I)rationell
Vill göra en rekond, ordentligt djuprengöring i all textil i bilen. Några tips på firmor som gör det seriöst med ångtvätt och allt?

Du bör nog skriva var du bor, bor du i skåne och nån rekommenderar en SKITBRA firma i Gällivare så hjälper det inte dig så mycket va?

Annars har väl de flesta rekonsfirmor en klädseltvätt. Resultatet blir lysande. Jag rekommenderar Gula Sidorna, och bara boka tid hos valfri rekondfirma. Stora ställen som Mr Cap och Ditec är ju välkänt bra men dyra. Lite mindre firmor ägda av kulturberikare kan säkert vara mycket bra och billiga men hör med någon som lämnat in bilen där innan så de inte är fullständiga klåpare.
Citera
2008-12-12, 15:56
Medlem
vet om en hel del bra fimor som gjort jobb åt mig och bekanta i bilstereosvängen. MEN som sagt vilken del av landet gäller det? ngnstans mellan kiruna och malmö har jag räknat ut men lite mer specifikt
Citera
2008-12-12, 16:25
Medlem
k0rv3ns avatar
Här i stan finns det en som heter F.B.R. Service, Typ diamond ngt. Dom är skitbra! Ditech är skit iaf här i lidköping.
Citera
2008-12-12, 18:49
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Här i stan finns det en som heter F.B.R. Service, Typ diamond ngt. Dom är skitbra! Ditech är skit iaf här i lidköping.
Hur vet du att Ditec är skit, har din pappa och mamma lämnat in sin bil där eller? Tror knappast du har personlig erfarenhet..
Citera
2008-12-12, 21:26
Medlem
kubiken_86s avatar
finns ju MR.Cap med...
Citera
2008-12-12, 22:41
Medlem
Troligts avatar
Sluta bråka om var när och hur ditech vs mr cap är bäst. Människan som gör arbetet är den som bestämmer vilket slutresultat det blir. Tror inte och har heller aldrig sett någon skillnad på dessa produkter vare sig i livslängd eller avrinning.

TS: Åk till din lokala rekondare och fråga om vad du vill ha gjort. Tex så kan det vara så att man behöver ångtvätta klädseln 3ggr. Då ber du dom om att göra det _ORDENTLIGT_ samt att du uttryckligen säger att du betalar vad det kostar för att få det gjort som du precis beskrivit.
Eftersom du inte skriver i vilket område du bor så kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer än så.
Citera
2008-12-13, 16:03
Medlem
vet någon vart det finns en billig å bra sådan i värnamo?
Citera
2008-12-13, 19:06
Medlem
Tackar för alla svaren,

STOCKHOLM är det jag bor i!
Citera
2008-12-13, 23:07
Medlem
azzns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (I)rationell
Tackar för alla svaren,

STOCKHOLM är det jag bor i!

Tullinge bilspa, jobbade en skitduktig kille som heter Rikard där förut. Vet däremot inte om han är kvar...
http://www.tullingebilspa.se/
Citera
2008-12-13, 23:52
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Hur vet du att Ditec är skit, har din pappa och mamma lämnat in sin bil där eller? Tror knappast du har personlig erfarenhet..

Sant jag har ingen personlig erfarenhet. Men vi hade det på en bil för två år sedan. Blev inte alls bra resultat. +att alla bilhandlare i stan rekomenderar dom FBR service istället för ditec. Hänger alltid med när farsan köper ny bil vilket han gör ofta. Och när vi köpte morsans 207:a för två år sedan sa dom FBR. Och när farsan köpte nya A4:an i våras ungefär så sa dom FBR.
Citera
2008-12-16, 00:18
Medlem
Jag har alltid rekondat mina bilar hos Auto & Yacht Finish på frejgatan 26 i Stockholm!

Nu har jag alltid fått bra pris där eftersom jag alltid kommer tillbaka med mina bilar, så jag är osäker på vad det kostar igentligen men det har alltid varit som att hämta ut en ny bil när det är klart..Jävligt duktiga och alltid riktigt fräscht och skickligt gjort

Så dom kan jag rekommendera varmt utan skitsnack!

http://www.autoyachtfinish.com/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in