2008-12-11, 22:15
Medlem
intoxis avatar
hejsan, jag och en polare har som projektarbete nu i 3an att gra en naturfilm, vi ska hlla oss i vrmlands trakterna! Vi ska filma alla djur vi ser, rdjur, fglar, lgar(vem vet) allt med andra ord.

Vi gr naturlinjen och r vana i naturen.

Till min frga nu d, vart i vrmland ser man lttast dessa djur? Vem ska man kontakta?

Sen till den frgan som jag inte fick stlla i filmproduktionsforumet fr dem...
Hur ska vi g tillvga nr vi bestmmer oss fr att hr ska vi vara? Ska vi bygga ett litet vindskydd, ska vi bara lgga oss i buskarna eller vad? Tnkte att ni jgare kankse vet snt.

Vi ska filma nu efter jul, och senare i vr, s grna tips om hur man kamofluerar man sig bst vid respektive rstid!

Tack p frhand.
Citera
2008-12-12, 08:00
Medlem
Aardwolfs avatar
Det bsta r att bygga ett gmsle men du fr kontakta markgaren och det brukar oftast inte vara ngra problem. Gmslet ska byggas i god tid innan ni ska anvnda det fr att gra viltet vant vid det. Sen nr ni ska anvnda det s g in i det nr det r natt alternativt vernatta i det.

lg r skrast i norra Vrmland finns en halvtam lgko norr om Torsby men upp mot Vitsand s finns det gott om lg. Rdjur r mer i sdra delen av Vrmland ven om man kan se en del rdjur lngs Klarlven ute p nsen.

Vill du ha kontakt med en som vet mer om filmning och fotografering av vilda djur i Vrmland s PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in