• 1
  • 2
2008-12-12, 18:32
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hrym
Nja, inte så faktiskt. Med tanke på att det är lågkonjuktur så går väl det dåligt för dem, då säljer de väl billigare för att fler ska börja / fortsätta.

Det var en väldigt bra teori : ) Det kan ju stämma kanske? Jag har ingen aning faktiskt "/
Citera
2008-12-13, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hrym
Nja, inte så faktiskt. Med tanke på att det är lågkonjuktur så går väl det dåligt för dem, då säljer de väl billigare för att fler ska börja / fortsätta.

Mja, faktum är att de enda företagen som går bra på riktigt för närvarande är just tobaksbolagen och snabbmatsföretagen.

Folk röker och tröstäter mer/lika mycket i dåliga tider som i goda. Jag tror inte att de andrar på priserna nu.
Citera
2008-12-13, 13:15
Medlem
Tjernobyls avatar
Kanske o relevant med tanke på att detta handlade om cigaretter. Men efter mitt senaste besök på macken att handla snus så såg jag att momsen låg på 5,60:- och en dosa snus kostar 28:-. Det borde ju bli kring 20%moms. Vilket är lite väl i underkant för att vara tobak det handlar om.
Citera
2008-12-13, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honco
Mja, faktum är att de enda företagen som går bra på riktigt för närvarande är just tobaksbolagen och snabbmatsföretagen.

Folk röker och tröstäter mer/lika mycket i dåliga tider som i goda. Jag tror inte att de andrar på priserna nu.

Jag menade alltså för att folk ska kunna ha råd med att röka & snusa så sänker bolagen sina priser.

Men bra tänkt där med, samma med mataffärer, att det går dåligt i all ära, men folk måste ju äta.
Citera
2008-12-13, 19:29
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernobyl
Snusen har sjunkit, vilket jag insåg häromdagen. Köpte en dosa grovportion svart för 28spänn. Var ju år sen en dosa snus var så billigt!

Köpte en dosa General portion på ICA idag. 39:- som vanligt.

Vart köper du ditt snus?
Citera
2008-12-13, 20:03
Medlem
Tjernobyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Köpte en dosa General portion på ICA idag. 39:- som vanligt.

Vart köper du ditt snus?

På en nyöppnad Preem mack här i närheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in