2008-12-11, 06:45
Bannlyst
Citat:
Den armlöse mannens advokat tror att mannen kan ha tvingats tigga ihop en miljon kronor till paret och kräver nu ett skadestånd på en kvarts miljon och hoppas att han får stanna i Sverige.
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33538&a=1342749&lid=puff_1342749&l pos=rubrik
Å den ena sidan är det tragiskt och synd om mannen som kan ha svårt att arbeta med något, men det finns många ute i världen. Ukraina är fattigt men vill komma in i EU. Kan vi vara så humana och är svinen i detta fall möjligen Romer eller vad?
Citera
2008-12-11, 07:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsbefriad
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33538&a=1342749&lid=puff_1342749&l pos=rubrik
Å den ena sidan är det tragiskt och synd om mannen som kan ha svårt att arbeta med något, men det finns många ute i världen. Ukraina är fattigt men vill komma in i EU. Kan vi vara så humana och är svinen i detta fall möjligen Romer eller vad?

Det ser ut att vara noggers det handlar om denna gång. Och visst kan vi låta han stanna. Vi är ju ett rikt land.

Han lär ju i allafall inte sno nåt i Sverige utan sina armar.

(Hur fan sätter man på han handbojor om han skulle få för sig att sno nåt? )
Citera
2008-12-11, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Det ser ut att vara noggers det handlar om denna gång. Och visst kan vi låta han stanna. Vi är ju ett rikt land.

Han lär ju i allafall inte sno nåt i Sverige utan sina armar.

(Hur fan sätter man på han handbojor om han skulle få för sig att sno nåt? )
Noggers från Moldavien och rikt på vad?
Röda korset har redan utlovat nya armar, med dyra operationer kan händerna kanske fungera, kan det bli nästa kampanj?

Svenskar erbjuds att köpa bostäder i Ukraina och en del har redan köpt jordbruk.
Citera
2008-12-11, 07:16
Medlem
Squalos avatar
Huruvida han ska få stanna tänker jag sätta mig in i. Det bästa vore om man avrättade dom moldavska tattarna, sen skulle man kunna skicka mannen till Ukraina om man vill...

Ni ska iaf. komma ihåg att ALDRIG ge några pengar till tiggarligorna på gatorna! Vill man skänka sina pengar så finns det gott om värdiga organisationer man kan välja.
Citera
2008-12-11, 07:20
Medlem
Kan ingen plocka benen på honom också? Å för att svara på din fråga: Nej han ska inte få stanna.
Citera
2008-12-11, 08:38
Medlem
Vad jag inte fattar är hur fan han samlade in pengarna?
Gick dom och la en keps framför honom och plockade bort den sen eller?
Folk måste ju ha sett dom här männen med honom då..
Citera
2008-12-11, 16:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsbefriad

Jag tycker han kan få tigga i tunnelbanan. Fast hoppas ingen tar hans pengar den här gången.

Det vore ju helt fantastiskt om vi ger den armlöse ett PUT, varpå Ukraina sänder horder av handikappade till Sverige. Skulle vi kunna säga nej?
Citera
2008-12-11, 17:16
Medlem
Glödskals avatar
Om den armlöse har rent mjöl i påsen tycker jag synd om honom.

Vi kan väl låta honom stanna och utvisa någon annan kriminell typ?

Bättre med en livstidsarbetslös som inte slår ned folk en en livstidsarbetslös som gör det.
Citera
2008-12-11, 17:21
Medlem
-TnT-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Om den armlöse har rent mjöl i påsen tycker jag synd om honom.

Vi kan väl låta honom stanna och utvisa någon annan kriminell typ?

Bättre med en livstidsarbetslös som inte slår ned folk en en livstidsarbetslös som gör det.
ÖÖÖÖ, eller får både en enkelbiljett hem kanske?
Citera
2008-12-11, 18:03
Medlem
Brookuss avatar
Öh nej tack. Tycka synd om-mentaliteten har som bekant inte drivit landet i rätt riktning. Du kanske missat det?

Att han blir utnyttjad - tough luck - men problemet är inte svenskens och vi behöver inte ännu en parasit. Empati för folkfrämlingar bygger man inget land på.
Citera
2008-12-11, 18:52
Bannlyst
Han har all rätt att stanna och få svensk läkarvård, varför är ni så kritiska, jävla nazzar
Citera
2008-12-11, 19:00
Medlem
-TnT-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Han har all rätt att stanna och få svensk läkarvård, varför är ni så kritiska, jävla nazzar
Fanatiskt, då hoppas jag att det är du och dina polare som betalar notan. För jag är inte särskilt intresserad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in