2008-12-10, 22:34
Medlem
Behöver hjälp med ett problem. När jag skall installera Vista så kommer detta felmedelande upp: "This computer´s hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disks controller is enabled in the computers bios." Hur ska jag göra för att kunna installera Vista på min dator?

Har även försökt att installera xp och då kommer den till där den kopierar filer och efter det startar den om igen hela tiden. Är det någon som vet vad som är fel och hur jag kan göra för att åtgärda felet?
Citera
2008-12-10, 22:46
Medlem
Andreasvbs avatar
Låter som att det fattas SATA-drivrutiner för hårddisken.
Citera
2008-12-10, 23:01
Medlem
Barbafettos avatar
Det blir lättare om du berättar lite mer om vad du har för dator eller vad den innehåller tror jag.

Ett annat alternativ är att googla på: This computer´s hardware may not support booting to this disk och se om det kan ge nåt..

http://support.microsoft.com/kb/925481/

Har du mer än EN hårddisk så koppla ur alla utom den primära..
Citera
2008-12-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Det blir lättare om du berättar lite mer om vad du har för dator eller vad den innehåller tror jag.

Ett annat alternativ är att googla på: This computer´s hardware may not support booting to this disk och se om det kan ge nåt..

http://support.microsoft.com/kb/925481/

Har du mer än EN hårddisk så koppla ur alla utom den primära..

Grejen är att egentligen är det inte jag som har problem med min dator utan jag skriver för att hjälpa en annan och den personen kan inte koppla upp sig på internet eftersom han inte får datorn att fungera. Jag har varit inne på den sidan du länkade till men det är inte så lätt att försöka förklara för någon på telefon hur han skall göra när man själv inte har datorn det är fel på framför sig, speciellt när man inte är så jättebra på engelska... Men ska säga till honom att koppla bort alla hårddiskar utom den primära så får vi se om det fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in