• 1
  • 2
2008-12-11, 15:21
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
varför gjorde du så?
Av den enkla anledningen att det var det enda alternativet som återstod. Det gick helt sonika inte att komma in i Windows. Oändliga omstarter pga fel med USER32.DLL. Den filen gick inte att ersätta korrekt. Det gick heller inte att reparera Windows. Alternativet var att formatera. Punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av carbson
du gjorde ingen recoveryskiva när du fick datorn? det brukar den säga till om att du ska göra.
Nej, det gjorde jag inte. Det ska inte behövas. Med facit i hand skulle jag givetvis gjort det. Har aldrig varit med om något liknande strul, och då har jag genomfört en rad liknande processer med återställningssystem på en rad andra datorer.
Citera
2008-12-11, 15:25
Medlem
Det enklaste är väl bara att ringa dem så har du en skiva inom 3 arbetsdagar. Vad jag erfarat som både kund och säljare är att hp är väldigt måna om sina kunder. Själv har jag ringt dem om 2 personliga datorer, då har det alltid gått väldigt snabbt och utan kostnad. Samma sak har gällt när jag bett mina kunder ringa till dem för att få en ny skiva.
Tyvärr så har jag inga råd om att fixa det direkt så var kanske lite ot.
Citera
2008-12-11, 15:28
Medlem
SuperMarios avatar
Jag har kontaktat HP Support via mail, väntar på svar från dem. Antar också att den enklaste lösningen är att få återställningsskivor hemskickade.

Det borde dock gå att lösa på annat vis. Mycket märkligt att jag inte kan utföra en återställning från uppstart via någon funktionsknapp.

Sedan baseras ofta återställningen på att man de facto kan komma in i Windows och återställa via förinstallerad mjukvara. Vid större problem och datorhaveri är det ju ofta helt omöjligt.
Citera
2008-12-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kcul
Det enklaste är väl bara att ringa dem så har du en skiva inom 3 arbetsdagar. Vad jag erfarat som både kund och säljare är att hp är väldigt måna om sina kunder. Själv har jag ringt dem om 2 personliga datorer, då har det alltid gått väldigt snabbt och utan kostnad. Samma sak har gällt när jag bett mina kunder ringa till dem för att få en ny skiva.
Tyvärr så har jag inga råd om att fixa det direkt så var kanske lite ot.

Tre dagar? No way! Har väntat i 2 veckor på mina och igår ringde jag HP och dom la in en ny order fast denna gång "express" som hon uttryckte sig! Frågar du mig så tycker jag att Hp är ett skitföretag! Dom länkar till chatt 24/7 online men står inte bakom det som dessa tekniker rek. då det är folk i USA som svarar på chatten, frågade du varför i helvete dom länkade till den från hp.se så svarade hon att jag tycker inte att vi kommer längre.....

Samma sak om jag kollar under drivrutiner och skriver in min modell och modellnr så kommer det upp en massa annat skit som jag inte har nytta av. T.ex tv-tuner två olika drivers för trådlösa m.m Gamla drivers till Grafikkortet, sista är ifrån juni nu är det dec.

Trött på HP som ni säkert förstår!
Citera
2008-12-11, 15:58
Medlem
SuperMarios avatar
Det borde ju finnas en enkel lösning som att ladda ned en fil som installerar och återupprättar Recovery Manager. Hittade ett ställe att ladda ned diverse drivrutiner etc, men inget sådant.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...844158&lang=en
Citera
2008-12-11, 16:16
Medlem
SuperMarios avatar
Trolig lösning!

Eftersom jag lyckats få igång en ren installation av Windows XP på datorn, har jag kommit på ett sätt att få igång HP Recovery Manager.

1. Start -> Kör -> compmgmt.msc
2. Diskhanteraren
3. Leta upp Recovery-partitionen
4. Högerklicka och gör partitionen aktiv
5. Starta om datorn

När datorn startas om kommer HP Recovery automatiskt att köras igång och påbörja installationen. Den håller på med detta just nu, och det ser onekligen ljust ut.
Citera
2008-12-11, 16:23
Medlem
Bra där, hoppas det funkar!
Citera
2008-12-11, 16:45
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne71
Bra där, hoppas det funkar!

Puh! Allt fungerar nu utmärkt!

Tänk vad enkelt det hade varit för HP att egentligen skriva ut denna enkla information på sin hemsida. Det hade sparat mig många timmar.

Skönt att det fungerar nu i varje fall!
Citera
2010-04-25, 14:42
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario
Eftersom jag lyckats få igång en ren installation av Windows XP på datorn, har jag kommit på ett sätt att få igång HP Recovery Manager.

1. Start -> Kör -> compmgmt.msc
2. Diskhanteraren
3. Leta upp Recovery-partitionen
4. Högerklicka och gör partitionen aktiv
5. Starta om datorn

När datorn startas om kommer HP Recovery automatiskt att köras igång och påbörja installationen. Den håller på med detta just nu, och det ser onekligen ljust ut.

Hur gör jag den aktiv? Jag högerklickade på recovery-partitionen men texten är grå så jag kan inte aktivera den... Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2010-04-25, 17:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
2010-04-25, 21:32
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario
Det fungerar dessvärre inte heller. Via F10 går jag in i BIOS, och därifrån finns inga återställningsalternativ.

Datorn: HP Pavilion dv5134ea Notebook PC

Pust stön... prova att trycka F11. Google får iaf 107000 träffar på "hp recovery f11".

I din MANUAL för din dator @ http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00700959.pdf på sidan B-12 står det exakt hur du ska göra.
Senast redigerad av hasenfrasen 2010-04-25 kl. 21:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in