• 1
  • 2
2008-12-10, 20:39
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmanuelFjant
Tja, det finns gott om biverkningar man kan få, men inga som någon vettig person finner njutbar. Är det SSRI (som nog är den vanligaste familjen antidepressiva) så kan du, om du är som jag, se fram emot att tappa nästan all känslighet i könsorganen och nästan bli av med förmågan att nå orgasm. (Bara så länge du har medicinen i systemet, turligt nog.)

Det går faktiskt över på ca: 3 månader, eller så. För mig gjorde det, och för de jag känner som också knaprar så gjorde det. Jag var mycket nära att lägga ner just pga den "lilla" bieffekten, kan jag säga... Nu har jag inga sådana problem - och sedan jag började med spice har jag VERKLIGEN inte haft några!
Citera
2008-12-10, 20:43
Medlem
Pinkskins avatar
Förresten gick även jag upp vansinnigt i vikt - ca: 14 kilo på 12månader......
Lyckligtvis så var det en viktökning som var ovanligt lätt att få bukt med. Lite extra motion och inte fullt så mycket skräpmat räckte för att bli av med 11 kilo.
Citera
2008-12-10, 21:01
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Det går faktiskt över på ca: 3 månader, eller så. För mig gjorde det, och för de jag känner som också knaprar så gjorde det. Jag var mycket nära att lägga ner just pga den "lilla" bieffekten, kan jag säga... Nu har jag inga sådana problem - och sedan jag började med spice har jag VERKLIGEN inte haft några!

Jag minns inte nu hur länge jag tog de preparat (Zoloft och Efexor) som gav mig denna bieffekt, men jag är rätt säker på att det var längre än tre månader i båda fallen och det gick inte över. Så du har tur!

Någon viktökning fick jag inte på dessa, däremot som sagt på Remeron. Det störde mig inte så mycket med tanke på att jag är 183 cm lång och vägde 64 kg innan och nu väger 72 kg.

Vid tremånadersstrecket hade jag hur som helst inte fått några terapeutiska effekter att tala om. Jag tror inte alls på antidepressiv medicin för egen del längre, även om den säkert kan hjälpa andra.
Citera
2008-12-11, 09:28
Medlem
SSRI har aldrig funkat på mig. Har bara fått biverkningar. Det enda som någonsin funkat är xanor. Tror SSRI ger mer biverkningar än den ger patienten effekt.

Men läkarna anser att SSRI är bättre än benzo i de flesta fall. Detta är märkligt då så många kan berätta om biverkningar av just SSRI. Men hur många får egentligen biverkningar av benzo, mer än att de blir beroende av dem?

Tycker det här med SSRI / benzo börjar spåra ur.. Läkarna vågar snart inte skriva ut benzo till de som behöver dem pga all uppmärksammhet i media och socialstyrelsens hårda bevakning av förskrivning... Men SSRI ges ut med ett lende och flera uttag...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in