2008-12-10, 19:38
Medlem
granbakens avatar
Hej.

Jag berättar från början.

Jag märkte för några dagar sedan att datorn började uppföra sig konstigt efter ett tag och att den va jävligt seg, så jag körde först och främst Spybot men hittade inga tecken på trojaner osv men när jag istället kör Ad-Aware och söker igenom datorn så får jag direkt upp att fyra moduler är infekterade. I samband med att det visas så kommer en liten ruta upp framför Ad-Aware där det står att Windows stängs ner efter 1 minut och att man ska spara det man håller på med.

Då jag fick upp denna lilla ruta valde jag att avbryta sökningen och kolla upp vad det är för fil innan Windows stängs av och då ser jag att jag har malaware på datorn i filen imon.dll som ligger i min system32 mapp.

Vad jag vet så hör filen imon.dll till Nod32 som jag har tankat och crackat till min dator .

Men vad ska jag göra? Jag kan inte ens hitta felet med Nod om jag söker i system32 mappen och denna fil förstör ju bara.

Nu idag så har jag formaterat om datorn och installerat allt som ska vara på datorn igen, och jag drar igång en sökning med Ad-Aware igen, och tamejfan på att detta jävla fel med imon.dll kommer upp igen!

Jag vet inte vad jag ska göra då jag inte vet om jag ska ta bort den manuellt eller om jag måste avinstallera Nod32 och finna mig ett nytt antivirus. Jag är dock väldigt nöjd med Nod och skulle helst inte vilja ersätta det med något annat.

Så snälla kan någon förklara vad problemet är och hur jag kan lösa det!

Tack på förhand.
Citera
2008-12-10, 21:28
Medlem
927s avatar
varför scannar du med adaware då, avinstallera skiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem