2008-12-10, 16:56
Medlem
Min bror fick en ny dator med Windows Vista för bara någon månad sedan. Den har fungerat hur bra som helst upp till det att han satte datorn i viloläge igår(inte för första gången). Datorn började bete sig konstigt och när han försökte starta upp den igen fungerade varken mus, tangentbord eller skärm. Allt fungerade dock när vi testade det med andra datorer.

Vi har försökt med andra möss, skärmar och tangentbord men datorn verkar inte uppfatta att dom är inkopplade. Annars lyser och låter allt som det ska.

Har ni någon aning om vad som kan vara fel och finns det något jag borde göra?
Citera
2008-12-10, 17:05
Medlem
Ett förslag är att starta datorn i felsäkert läge genom att trycka f8 under uppstart sen så kan ni välja systemåterställning till ett tidigare datum.
Citera
2008-12-10, 17:20
Medlem
Jag försökte det, tyvärr utan resultat.

Tangentbordet fungerar inte så jag tror knappast datorn uppfattade att jag tryckte f8. Även om det nu skulle fungerat skulle jag inte sett det med tanke på att datorn inte uppfattar skärmen.
Citera
2008-12-10, 17:25
Medlem
Sorry my bad, läste dåligt, skyller på att jag är nyvaken.
Citera
2008-12-10, 18:29
Medlem
RasNeguss avatar
Ring support?
Citera
2008-12-10, 21:11
Medlem
du har alltså en svart skärm nu? Kan du göra något i datorn med mus och keyboard? Isåfall kan du testa att gå in på enhetshanteraren högerklicka och avistallera dem enheterna och låta datorn hitta enheterna igen?
Citera
2008-12-10, 21:52
Medlem
w580is avatar
Du menar alltså att skärmen, musen och tangetbordet inte fungerar, och att skärmen är svart vid hela bootningen, eller endast i befintliga Windows? isf hur vet du att musen och tangentbordet inte fungerar om skärmen är helt svart?
Skulle kunna vara moderkortet som strular...
Citera
2008-12-10, 22:16
Medlem
-BERÄTTA!

: Finns funktionen ”Systemåterställning”, som signaturen Bjorne71 berättar om här ovan, i också tidigare Windows operativsystem än Vista?

: Och i så fall var, alltså hur kommer jag dit?
Citera
2008-12-10, 22:57
Medlem
I vanliga fall så lyser både tangentbord och mus när datorn är på men när vi startar den nu är dom helt "döda".

Skärmen är helt svart.
Citera
2008-12-10, 23:03
Medlem
B-O>> Ska finnas i XP oxå.

http://support.microsoft.com/kb/306084/sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem