Min bror fick en ny dator med Windows Vista för bara någon månad sedan. Den har fungerat hur bra som helst upp till det att han satte datorn i viloläge igår(inte för första gången). Datorn började bete sig konstigt och när han försökte starta upp den igen fungerade varken mus, tangentbord eller skärm. Allt fungerade dock när vi testade det med andra datorer.
Vi har försökt med andra möss, skärmar och tangentbord men datorn verkar inte uppfatta att dom är inkopplade. Annars lyser och låter allt som det ska.
Har ni någon aning om vad som kan vara fel och finns det något jag borde göra?
Tangentbordet fungerar inte så jag tror knappast datorn uppfattade att jag tryckte f8. Även om det nu skulle fungerat skulle jag inte sett det med tanke på att datorn inte uppfattar skärmen.
du har alltså en svart skärm nu? Kan du göra något i datorn med mus och keyboard? Isåfall kan du testa att gå in på enhetshanteraren högerklicka och avistallera dem enheterna och låta datorn hitta enheterna igen?
Du menar alltså att skärmen, musen och tangetbordet inte fungerar, och att skärmen är svart vid hela bootningen, eller endast i befintliga Windows? isf hur vet du att musen och tangentbordet inte fungerar om skärmen är helt svart?
Skulle kunna vara moderkortet som strular...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!