2008-12-10, 16:28
Medlem
Jag har nu varit sjuk i drygt en hel månad (!) och jag brukar aldrig bli sjuk (har grymt mycket vita blodkroppar, thanks mom & dad) så jag pallrade mig till doktorn för att kolla vad i helvete som pågick. Där gjordes det en del tester och doktorn satte mig på att käka antiobiotika i 10 dagar.

De symptom jag har haft är att jag hostar slem ofta, samt vanlig hosta, mindre frekvent dock, och att jag är lite snorig. Jag började med antiobiotikan igår och har faktiskt redan blivit lite bättre känns det som.

Men det jag undrar är hurvida antibiotika fungerar med träning? Då jag trott att det varit ett förbaskat ihärdigt förkylningsvirus först har jag hållt mig från att träna men om det nu är en baktieriell infektion, hur påverkar träning detta?

Träningen sker inomhus och det är tung träning vi pratar om (tränar klättring med styrketräning efteråt).

Jag har bara gått på antiobiotika 1 gång förut och då var jag så liten att jag inte kommer ihåg det så har väldigt lite information kring antibiotika :P

P.S
Alkohol försämrar väl enbart antiobitikans effekt, right? Det är väl inte skadligt? Ska nämligen på fest om 9 dagar. Om det är skadligt, hur lång tid tar det för antibiotikan att gå ur mitt system?

Tack på förhand.
Citera
2008-12-10, 16:40
Medlem
webDings avatar
Om du äter antibiotika betyder det att du har en infektion och har man en infektion ska man inte träna hårt, det finns risk för hjärtmuskelinflammation och andra otrevligheter.

Citat:
Alkohol försämrar väl enbart antiobitikans effekt, right

Inte om du låter bli att dricka så mycket så att du glömmer att ta medicinen.

Det där är en gammal skröna som antagligen beror på att folk tänkt, alkohol dödar jästsvamp, därför borde det döda penicillinet också.
Citera
2008-12-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webDing
Om du äter antibiotika betyder det att du har en infektion och har man en infektion ska man inte träna hårt, det finns risk för hjärtmuskelinflammation och andra otrevligheter.

Inte om du låter bli att dricka så mycket så att du glömmer att ta medicinen.

Det där är en gammal skröna som antagligen beror på att folk tänkt, alkohol dödar jästsvamp, därför borde det döda penicillinet också.

Oh fan, tack, speciellt eftersom jag tänkt träna imorgon :P

Får köra lite lungt, svettas lite bara =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in