• 1
  • 2
2008-12-30, 15:15
Medlem
datajesuss avatar
om du gör en timemachin restore.. kanske du kan göra en "zero out data" före du installerar om? kanske e nått jox på disken som blitt knasigt.. låter lite udda om det vore så, men det har hänt att det faktiskt löst ett och annat problem.
Citera
2008-12-30, 16:44
Medlem
Skjuter från höften här:

Tyvärr har ju Mac OS X varit känt för att inte klara av fonter som är det minsta korrupta. I alla fall var detta ett känt problem i tidigare versioner. Man fick problem som inte ens den mest fantasifulle kunde härleda till fontproblem, t.ex. Kernel Panic eller olika program som kraschade.

Har du nyligen lagt in nya fonter? I så fall: Lägg ut dom på t.ex. skrivbordet och starta om datorn och testa utan dom ett tag. Har du FontDoctor och kan kolla upp de du har?
Citera
2008-12-30, 17:02
Medlem
Boffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Skjuter från höften här:

Tyvärr har ju Mac OS X varit känt för att inte klara av fonter som är det minsta korrupta. I alla fall var detta ett känt problem i tidigare versioner. Man fick problem som inte ens den mest fantasifulle kunde härleda till fontproblem, t.ex. Kernel Panic eller olika program som kraschade.

Har du nyligen lagt in nya fonter? I så fall: Lägg ut dom på t.ex. skrivbordet och starta om datorn och testa utan dom ett tag. Har du FontDoctor och kan kolla upp de du har?
Trodde inte jag hade det. Men om jag kollar i typsnittsboken under Användare, så finns där en font.
Antar att det är jag som har lagt till den? Det var iaf ingen jag använder så jag tog bort den.
Återkommer med rapport!
Citera
2008-12-30, 17:03
Medlem
Boffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
om du gör en timemachin restore.. kanske du kan göra en "zero out data" före du installerar om? kanske e nått jox på disken som blitt knasigt.. låter lite udda om det vore så, men det har hänt att det faktiskt löst ett och annat problem.
Zero out data? Har jag faktiskt aldrig hört förr.
Kan man välja att göra det om man installerar från en backup? Återställs alla systemfilerna då, eller vad händer?
Citera
2008-12-31, 09:59
Medlem
Boffens avatar
Ok, det hände igen. Så det berodde inte på teckensnitt.
Jag kollade igenom systemmeddelanden efter dom 3 jag postade innan, men inga av dom var där nu.

Får nog bli en arkivera/installera...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in