• 1
  • 2
2008-12-10, 19:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosheoldwoman
Om jag kör arkivera och installera, hur blir det med alla mina bilder som liggger iPhoto?

När du kommer till det stadie du väljer målskiva (destinations skiva) så har du en Alternativ knapp, tryck på den och välj att du ska Bevara Användare och Nätverks inställningar. Då ska inget hända med iPhoto, iTunes osv.

Dock så tycker jag alltid att man ska ha en backup på livsnödvändiga saker vid ominstallation.
Citera
2008-12-10, 20:00
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
När du kommer till det stadie du väljer målskiva (destinations skiva) så har du en Alternativ knapp, tryck på den och välj att du ska Bevara Användare och Nätverks inställningar. Då ska inget hända med iPhoto, iTunes osv.

Dock så tycker jag alltid att man ska ha en backup på livsnödvändiga saker vid ominstallation.

Jag har en äldre backup. Sitter just nu och kopierar över livsnödvändigheter till extern hdd.

Själv tycker jag att det verkar lite extremt att vara tvungen att installera om för att ljudet inte fungerar. Ingen som har nån superidé som kan lösa det utan att installera om? Som jag ännu inte provat.
Citera
2008-12-10, 22:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosheoldwoman
Jag har en äldre backup. Sitter just nu och kopierar över livsnödvändigheter till extern hdd.

Själv tycker jag att det verkar lite extremt att vara tvungen att installera om för att ljudet inte fungerar. Ingen som har nån superidé som kan lösa det utan att installera om? Som jag ännu inte provat.

Antagligen är en en fuckad .plist/pref fil som ställer till det. Har du installerat externa ljud enheter eller liknande?

Problemet att börja felsöka detta involverar ganska tidskrävande saker, medans en arkivera/installera kan ta 30minuter
Citera
2008-12-10, 23:48
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Antagligen är en en fuckad .plist/pref fil som ställer till det. Har du installerat externa ljud enheter eller liknande?

Problemet att börja felsöka detta involverar ganska tidskrävande saker, medans en arkivera/installera kan ta 30minuter

Installerade airfoil för ett par dagar sen, kan det vara nått som fuckar?
Citera
2008-12-11, 00:45
Medlem
smurfehs avatar
Precis som ^Eaz säger, finns mycket att felsöka. Frågan är dock om du har tid och orken Antar att system profiler inte visar något?

Eventuellt kanske du kan prova att starta från installationsskivan och se om det fungerar där? Fast sen funkar förvisso startljudet.. förvirrad vid den här tidpunkten..

Du kan ju prova att dra ~/Library/Preferences/com.apple.soundpref.plist till desktop, reboota och se om det blir någon skillnad..
Senast redigerad av smurfeh 2008-12-11 kl. 00:47.
Citera
2008-12-11, 10:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Precis som ^Eaz säger, finns mycket att felsöka. Frågan är dock om du har tid och orken Antar att system profiler inte visar något?

Eventuellt kanske du kan prova att starta från installationsskivan och se om det fungerar där? Fast sen funkar förvisso startljudet.. förvirrad vid den här tidpunkten..

Du kan ju prova att dra ~/Library/Preferences/com.apple.soundpref.plist till desktop, reboota och se om det blir någon skillnad..

Kommer antagligen inte göra någon skillnad då han testat med ny användare.

Nej, tror nog att det enklaste och bästa TS kan göra är just Arkivera och installera.
Bråka med systemprefs är en plåga.
Citera
2008-12-11, 17:21
Medlem
nosheoldwomans avatar
Det blir arkivera och installera som gäller..

Dagens händelse är ännu konstigare. Startade precis min PC och där fungerar inte ljudet heller, upptäckte när jag försökte lyssna i Spotify. Håller på att installera om drivrutinerna just nu. Det är konstigt det här

Edit: Nu har jag löst problemet med PCn, macen är en helt annan historia..
Senast redigerad av nosheoldwoman 2008-12-11 kl. 17:26.
Citera
2008-12-11, 22:25
Medlem
smurfehs avatar
Hahaha kan det bli värre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto