2008-12-10, 12:39
Medlem
Ahruons avatar
Någon som kommer följa prisutdelning och banketten? Kommer personligen titta lite slött då jag av någon konstig anledning kan tycka det är ganska trevligt. Jag känner en stolthet att vi i Sverige står för ett sådant fint pris.

Höjdpunkten är pristagarnas tal i slutet av banketten och att se stoltheten i deras ögon när de får priset.

Fredspriset bryr man sig självklart inte om överhuvudtaget då Norge är delaktiga.

SVT1 16:25 Nobelpriset 2008 - prisutdelningen
Direkt från prisutdelningen i Konserthuset i Stockholm. Kommentator: Thomas von Heijne, Anders Barany.

SVT 2 18:45 Nobelpriset 2008 - banketten
Direkt från Nobelbanketten i Stockholms stadshus. Fortsätter i SVT1. Programledare: Claes Elfsberg, Anne Lundberg, Kristofer Lundström, Linda Nyberg, John Chrispinsson.
Citera
2008-12-10, 14:14
Medlem
cecels avatar
Håller med! Ska bli kul att se. bruka rinte titta på det, men tycker att det är en såpass stor tillställning att jag som svensk måste se det. Vi i sverige har ju faktist nånting att vara riktigt stolta över här som gynnar mänsklighetens och jordens framtid. Vissa tycker säkert att det får för stort utrymme, men det håller jag inte med om.
Citera
2008-12-10, 14:25
Medlem
Deannas avatar
Jag tycker att det är en väldigt trevlig tillställning och brukar se det mesta som rör nobelpriset varje år. Har redan sett utdelningen av fredspriset och väntar nu på sändningarna från konserthuset.
Det enda jag hoppar över är fredspriskonserten i morgon..
Citera
2008-12-10, 17:18
Medlem
★ⓜⓞⓥⓘⓔⓢⓣⓐⓡ★s avatar
Vad är det för kors Harald zur Hausen (medicinmannen) har runt halsen?
Citera
2008-12-10, 17:24
Medlem
Windforces avatar
Yes jag tittar med inte direkt drag i sändningen men rätt trevligt ändå
Citera
2008-12-10, 20:18
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Två reflektioner: Den skånska programledaren (namn?) måste lära sig hur man intervjuar folk med handmikrofon och Kronprinsessan pratar med "fel" person hela tiden, dvs inte sin bordsherre.
Citera
2008-12-10, 22:18
Medlem
Men hur mycket kan man läspa egentligen.
Nobelpristagaren i Kemi. Jag döööööööör.
Citera
2008-12-10, 22:22
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★ⓜⓞⓥⓘⓔⓢⓣⓐⓡ★
Vad är det för kors Harald zur Hausen (medicinmannen) har runt halsen?

Det tyska järnkorset
Citera
2008-12-10, 22:29
Medlem
Knugen ser alltid så vilsen ut på Nobelfesten. Var det förra året han nicka till?
Citera
2008-12-10, 22:45
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Knugen ser alltid så vilsen ut på Nobelfesten. Var det förra året han nicka till?

Nej då gjorde han väl dumma miner som vanligt.
Citera
2008-12-10, 22:46
Medlem
Men bra nivå på intervjuerna nu.

Två fetton som intevjuar en döende asiat. Jisses!
Citera
2008-12-10, 22:52
Medlem
machetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Men bra nivå på intervjuerna nu.

Två fetton som intevjuar en döende asiat. Jisses!

Ja fyfan vad pinsamt det var, man ville bara trilla genom golvet. Han var ju lika klok. Sara Selander sa "Congratulations" två gånger, asiaten bara nickade till och verkade inte riktigt fatta. Sedan började hon på supersvengelska "Aj häv shilldren, kidds, they lajk jellifisch..." Jag bara tänkte gå därifrån börja inte konservera för fan, det blir bara pinsamt. Gubben kunde ju inte mycket engelska och verkade dessutom ha tunghäfta.
Senast redigerad av machete 2008-12-10 kl. 22:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in