Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-09, 22:30
Medlem
hej!
sökte runt lite men hittade inget lämpligt varken på google eller här på flashback så jag tänkte fråga..

Nån som vet om det på nåt sätt går att dedikera program som visas på en viss skärm (när man kör med två) till en viss ljudenhet?
Saken är alltså den att jag för det mesta sitter framför min laptop med ett par små datorhögtalare inkopplade i den, och då vill jag ha ljudet här. ibland sätter jag på en film och drar då över den till tv:n, och då vill jag ha ljudet via spdif. Det är ju inga större problem att ändra manuellt (men lite omständigt) så jag har kört med det hela tiden, men så upptäckte jag förut att om jag sätter på standard-enhet till spdif och sen startar MediaPlayerClassic och drar över till tv:n, och sen ändrar tillbaks standard-enhet till vanliga högtalare, så fortsätter ljudet från MPC att komma i spdif (vilket det alltid gjort), men det lustiga var att när jag drog tillbaka fönstret till laptopens skärm så hoppade ljudet över till analogt automatiskt.
Tyvärr inte tillbaks till spdif när jag drog tillbaks till tv:n men det hade jag itne räknat med.
Jag gissar att det berodde på att MPC reinitialiserade ljudet av nån anledning när jag bytte skärm och att den då tog standard-enhet som var ändrat till analogt.
Men i vilket fall som helst så tyckte jag att det var en jättebra idé att få den indelningen. Nån som vet om det går?
(tl/dr?)

Puss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in